web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۰۱:۳۳:۲۱

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

۱۱۸ میلیون دلار زعفران صادر شد/ ۸۴درصد صادرات زعفران به پنج کشور

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: در هشت ماه نخست سال ۹۹، بیش از ۱۹۲تن زعفران به ارزش ۱۱۷میلیون و ۵۱۱هزار دلار به ۵۳کشور دنیا صادر شده است.

  سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: زعفران یکی از کالاهای خاص ایرانی است که از گذشته دارای مزیت صادراتی است و بیش از ۹۰درصد تولید آن در کشورمان انجام می‌شود.

وی افزود: صادرات زعفران در ۸ ماهه امسال  ۱۹۲هزار و ۳۴کیلوگرم  به ارزش۱۱۷ میلیون و ۵۱۱هزار و ۳۳ دلار بوده که بیش از ۸۰ درصد وزن  و ۸۴ درصد ارزش صادراتی آن به پنج کشور از ۵۳ کشور خریدار زعفران ایرانی اختصاص پیدا کرده است.

لطیفی در خصوص میزان صادرات به پنج کشور نخست خریدار زعفران ایرانی توضیح  داد: هنگ کنگ با خرید ۵۳هزار و ۱۴۷کیلوگرم به ارزش ۳۶میلیون و ۸۳۱هزار و ۷۱۲دلار،اسپانیا با ۳۳هزار و ۱۸۰کیلوگرم به ارزش ۲۱میلیون و ۵۸۱هزار و ۹۹۱دلار، امارات متحده عربی با ۳۱هزار و ۴۱۴کیلوگرم و ارزش ۱۸میلیون و ۷۰۰هزار و ۵۱۷دلار، افغانستان با ۱۷هزار و ۹۹۲کیلوگرم و ارزش ۱۱میلیون و ۲۷۰هزار و ۱۸۳دلار و چین با ۱۸هزار و ۵۹۸کیلوگرم و ارزش ۱۰میلیون و ۷۸۲هزار و ۷۶۰دلار، به ترتیب پنج کشور خریدار زعفران ایرانی در ۸ماه سال۹۹بودند.

 وی در خصوص سایر کشورهای خریدار زعفران ایرانی گفت:عمان با بیش از ۵.۶میلیون دلار، کویت با ۲.۷میلیون دلار، قطر با ۱.۹میلیون دلار، ماکائو با ۱.۴مبلیون دلار و تایوان با ۱.۲میلیون دلار، کشورهای ششم تا دهم خرید زعفران ایرانی در این مدت بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص سایر کشورها افزود: ویتنام، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، بحرین، سوئد، هلند، بلژیک، انگلستان،کانادا، آلمان، هند، سوئیس، مالزی، ترکیه، عراق، اندونزی، پرتغال، ژاپن، آفریقای جنوبی، دانمارک،یونان، تایلند، سنگاپور، کره جنوبی، اتریش، روسیه، نیوزیلند، موریس، آذربایجان، فیلیپین، لهستان، نروژ، رومانی، کنیا، لبنان، استونی، اسلواکی، بلغارستان، پاکستان، کرواسی، آمریکا و قزاقستان، به ترتیب از دیگر خریداران زعفران ایرانی بودند.

منبع : https://etemadonline.com/

نظرات