web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۰۲:۲۶:۲۴

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

کمبود در کالاهای اساسی وجود ندارد/واردات ۸٫۸ میلیون تنی کالا

روح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی به کشور، اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه ۸ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۵۹ تن کالای اساسی به ارزش ۳ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۴۲ هزار و ۳۵۱ دلار به کشور وارد شده است.

سخنگوی گمرک ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی به کشور، گفت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۸.۸ میلیون تن کالا به ارزش ۳.۹ میلیارد دلار کالای اساسی به کشور وارد شده است.

سخنگوی گمرک ایران افزود: در مدت مشابه سال قبل، ۸ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۳۱ تن به ارزش ۵ میلیارد و ۷۴۶ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۶۹۲ دلار کالای اساسی به کشور وارد شده بود.

وی ادامه داد: بنابراین میزان واردات کالاهای اساسی طی ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی ۰.۴۱ درصد (کمتر از یک درصد) افزایش داشته، این در حالیست که از لحاظ ارزش شاهد کاهش ۳۰ درصدی بوده‌ایم.

لطیفی با بیان اینکه تغییر ترکیب واردات علت، کاهش ارزشی کالاهاست، گفت: آمار ارائه شده مربوط به واردات است و تاکنون بخشی از این کالاها ترخیص و بخشی نیز ترخیص نشده است که بر اساس آمار سه هفته پیش، میزان کالاهای اساسی مانده در گمرکات و بنادر ۳.۵ میلیون تن بود.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه کمبودی در کالاهای اساسی نداریم، به جزئیات واردات کالاهای اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: طی ۴ ماه نخست سال، ۳۵۶ هزار تن برنج، ۲ میلیون تن گندم، ۱۱ هزار و ۷۷۷ تن گوشت قرمز سرد، ۳ هزار و ۴۵۸ تن گوشت قرمز سبک گرم، ۴۴ تن گوشت مرغ، ۳۷۱ هزار و ۲۳۲ تن کنجاله سویا، ۳ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۱۷۷ تن ذرت، جو ۶۹۸ هزار و ۴۶۳ تن، داروهای دامی ضروری ۱۲۷ تن، کودهای شیمیایی ۲۴ هزار و ۸۶۴ تن، سموم تکنیکال شیمیایی هزار و ۶۴۰ تن، انواع بذر ۲ هزار و۵۱ تن، شکر خام ۵۴۱ هزار و ۴۱۴ تن، روغن‌های خوراکی ۲۵۲ هزار و ۱۲۶ تن، حبوبات ۶۸ هزار و ۸۱ تن، انواع دانه‌های روغنی- سویا ۵۷۵ هزار و ۵۷۱ تن، لاستیک سنگین ۲۰ هزار و ۵۹۸ تن، کاغذ چاپ تحریر ۷۴ هزار و ۵۷۷ تن، کاغذ روزنامه ۲ هزار و ۲۰۶ تن، خمیر کاغذ ۷۵ هزار و ۹۲۵ تن، چای خشک ۱۸ هزار و ۸۴۷ تن، دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی ۵ هزار و ۴۲۳ تن، کره با بسته بندی ۴ هزار و ۶۴۴ تن و ماشین آلات تولیدکننده کالاهای اساسی ۱۱ هزار و ۶۶۹ تن وارد کشور شده است.

منبع : https://www.mehrnews.com/news/4988397

نظرات