web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۱۵:۲۱:۵۴

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

چند میلیون تن کالا در شناورهاست؟

مجموع کالاهای اساسی موجود در گمرک و بنادر و آنچه که در شناورها قرار دارد به ۴.۹ میلیون تن رسیده است.

به گزارش صدای بورس، گزارش از آخرین وضعیت کالاهای اساسی در گمرک و بنادر تا ششم بهمن‌ماه سال جاری نشان می‌دهد که جمع کالاهای اساسی شامل موجودی، پای اسکله و منتظر در لنگرگاه به بیش از ۴.۹ میلیون تن رسیده که بیانگر روند کاهشی در چند ماه اخیر است.

براساس این گزارش از مجموع کالاهای موجود حدود ۳.۱ میلیون تن مربوط به موجودی انبارها است که بیشترین میزان در بندر امام خمینی (ره) با ۲.۲ میلیون تن قرار دارد.

در سایر بنادر نیز ۲۵۰.۱ هزار تن در امیرآباد، ۲۷۱.۱ هزار تن بندر شهید رجایی، ۵۳ هزار تن چابهار، ۱۲۲.۲ هزار تن نوشهر، ۵۰ هزار تن انزلی، ۴۶.۵ هزار تن فریدون کنار، ۷۰ تن بندر لنگه، ۱۸۸۴ تن شهید باهنر، ۸۳ تن خرمشهر و در آستارا ۲۲.۴ هزار تن کالا وجود دارد و در بندر آبادان تا این تاریخ موجودی به صفر رسیده است.

۱.۸ میلیون تن روی آب

در مجموع بیش از ۱.۸ میلیون تن کالا در شناورها قرار دارد که ۵۰۲.۶ هزار تن آن در شناور های کنار اسکله است که شامل ذرت، گندم، جو، دانه‌های روغنی و برنج است.

همچنین ۲۰ شناور در لنگرگاه منتظر تخلیه کالا هستند که بیش از ۱.۳ میلیون تن کالا شامل گندم، ذرت، جو، سویا و دانه‌های روغنی را حمل می‌کنند.

ذرت بیشترین موجودی را دارد

اما این‌که از هر کالا چه میزان فعلا در بنادر موجود است می‌توان گفت از حدود ۳.۱ میلیون تن کالای موجود، بیشترین میزان مربوط به ذرت با ۱.۱ میلیون تن است.

به گزارش ایسنا، در سایر اقلام نیز گندم ۵۳۰.۵ هزار تن، جو ۳۴۲.۲ هزار تن، سویا ۳۲۰.۸ هزار تن، برنج ۱۱.۲ هزار تن، شکر ۱۱۳.۲ هزار تن، روغن خام ۴۹۹.۸ هزار تن و دانه‌های روغنی ۱۰۴.۴ هزار تن بوده است.

منبع : sedayebourse.ir/x5NKJ

نظرات