web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۱۶:۰۸:۵۶

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

چابهار مرکز رایزنی‌های لجستیکی ملی و بین‌المللی می‌شود

دبیر همایش ملی لجستیک چابهار گفت: اعضا کارگره دیپلماسی حمل و نقل وزارت خارجه برای تبدیل این بندر به یک هاب بین‌المللی لجستیکی در چابهار حضور می‌یابند و همایش لجستیک چابهار با حضور شرکت‌های بزرگ حمل و نقل از ۳۰ دی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، محدثه رحمانی اظهار داشت: در سند ملی لجستیک چابهار در کنار تهران، بندرعباس، آبادان و خرمشهر جزو چهار شهر لجستیک کشور است اما این امر تاکنون مغفول مانده و آنطور که باید به این مهم توجه نشده است.

وی افزود: همایش ملی لجستیک چابهار  از ۳۰ دی به مدت سه روز در این بندر برگزار می‌شود؛ در این همایش 20 غرفه از شرکت‌های بزرگ حمل و نقل و لجستیک آخرین دستاوردها و برنامه‌های خود برای حضور در چابهار و تبدیل این بندر به یک هاب ملی لجستیک بحث و تبادل نظر می‌کنند.

وی با تاکید بر استراتژیک بودن بندر چابهار و توجه ویژه کشورهای منطقه به این بندر در حوزه‌ی حمل‌ونقل و بویژه ترانزیت کالا افزود: همزمان با همایش لجستیک چابهار، یکی از نشست ها و جلسه کارگروه ملی دیپلماسی حمل ونقل و ترانزیت در کنار این همایش و در چابهار برگزار شده و طی آن به بحث و تبادل نظر پیرامون توسعه ظرفیت‌های عملیاتی  چابهار پرداخته می‌شود.

دبیر همایش ملی لجستیک  چابهار تصریح کرد: ما برای رسیدن به راه‌حل‌های عملی از کارگروه ملی و دیپلماسی حمل‌ونقل وزارت امور خارجه دعوت کرده‌ایم تا در کنار معاونین وزارت‌خانه علاوه بر حضور در همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار در نشستی راه‌کارهای عملی در مورد نقش لجستیکی چابهار در منطقه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

رحمانی گفت: این رویداد بزرگ و بین‌المللی که می‌تواند سرآغاز یک تحول در منطقه بلوچستان باشد، با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی کشور و همچنین منطقه آزاد چابهار به اجرا در خواهد آمد. همه باید توجه داشته باشند که آینده لجستیک بین‌المللی در منطقه همین جا است و تنها باید خود را باور داشته باشیم تا به این شعار دست پیدا کنیم.

منبع : https://khabarban.com/

نظرات