web analytics
شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۹:۱۴:۵۸

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

واکنش گمرک ایران به کشف صدها هزار دلار داروی قاچاق در عراق / صادرات هیچ گونه دارویی به کشور عراق از طریق مرزهای رسمی کشور صورت نپذیرفته است

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با توجه به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر کشف صدها هزار دلار داروی قاچاق از ایران گفت: طبق بررسی های صورت پذیرفته توسط گمرکات مرزی کشور ، صادرات هیچ گونه دارویی به کشور عراق از طریق مرزهای رسمی کشور صورت نپذیرفته است.

به گزارش ایلنا، مهرداد جمال ارونقی خاطرنشان کرد: صرفاً طی ماه گذشته چند محموله دارو از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران و با رعایت کامل کلیه مقررات مربوطه و کنترل های لازم  ، ترانزیت خارجی شده است که مبدأ این داروها نیز کشورهای خارجی بوده است. 

معاون گمرک ایران با بیان لزوم صدور مجوزهای قانونی از جمله مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای صادرات دارو افزود: صادرات کالاهای اساسی و ضروری از جمله دارو به خارج از کشور ممنوع است و داروهای اعلام شده نیز داروی ایرانی نبوده اند .

ارونقی ، پروسه واردات، انجام تشریفات گمرکی ، ترخیص قطعی و توزیع داروهای خارجی در کشور  را یک پروسه سیستماتیک برشمرد و اعلام کرد: ورود داروی خارجی به کشور با صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت صورت پذیرفته و این مرجع، داروهای ترخیص شده را تا مرحله توزیع ، رصد می نماید بنابراین صادرات مجدد این حجم دارو از مبادی رسمی، آنهم با ممنوعیت صدور دارو و کالاهای اساسی و ضروری، دور از ذهن به نظر می رسد و قطعاً می توان ابراز داشت خروج این محموله از طریق گمرکات کشور به خارج از کشور صورت نپذیرفته است. 

معاون گمرک ایران اشاره کرد: با توجه به اینکه در خبر منتشره اعلام شده است «… رانندگان کامیون ها قصد داشته اند از دست گمرک فرار کنند…»، منظور از گمرک ، گمرکات داخلی کشور عراق می باشد و ارتباطی به گمرکات مرزی کشور جمهوری اسلامی ایران ندارد.

ارونقی در خاتمه افزود: با توجه به کنترل های صورت گرفته از سوی گمرکات اجرایی علی الخصوص گمرکات مرزی ، روز ۲۳ مهر ماه بیش از ۵۳ هزار قوطی داروهای مکمل (۱٫۶۴۷٫۰۰۰ حبه قرص) و ۹۰ کیلوگرم شیلد و ۵ دستگاه photo polymer stap meker توسط پرسنل گمرک مهران کشف گردیده که پرونده به مراجع قضائی جهت رسیدگی ارسال شده است.

منبع :https://www.ilna.news/fa/tiny/news-983034

نظرات