web analytics
پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۲۳:۳۹:۰۳

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

همه کامیون‌های دپو شده در گمرک ترخیص می شوند

معاون فنی گمرک گفت: تا آخر مهرماه ۱۴۰۰ همه کامیون‌های دپو شده در گمرک ترخیص می شوند.

به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی با بیان اینکه تا آخر مهرماه ۱۴۰۰ همه کامیون‌های دپو شده در گمرک ترخیص می‌شوند، افزود: در جلسه‌ای که هفته پیش با محوریت دادستان عمومی و انقلاب تهران به ریاست معاونان دادستان، آقایان پسندیده و تورک و دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی مرتبط با واردات کامیون برگزار شد، به تصمیمات مهمی رسیدیم ضمن اینکه پس از جلسه‌ای که امروز داشتیم همه مشکلات ترخیص کامیون‌های دپوشده در گمرک برطرف شد.

وی ادامه داد: در جلسه هفته گذشته، زمان تمدید ثبت سفارش کامیون‌ها به سه روز تقلیل یافت و مجوز محیط زیست از چرخه تشریفات گمرکی حذف و به بعد از ترخیص موکول شد همچنین سازمان استاندارد موظف به استقرار نماینده خود در گمرک شد تا در حداقل زمان پاسخگویی داشته باشد.

معاون فنی گمرک گفت: از جمله تصمیمات مهم جلسه هفته پیش، حذف وثیقه یا ضمانت نامه بانکی برای کامیون‌هایی بود که از ارز اشخاص استفاده کرده اند که مقرر شد از این افراد به جز چک و سفته، برای وثیقه چیزی گرفته نشود.

جمال ارونقی افزود: به جز این موارد، موضوع مهم دیگری که بر سر راه ترخیص این کامیون‌ها وجود داشت هزینه‌ای بود که شرکت‌های خدمات پس از فروش از رانندگان می‌گرفتند که مدیریت‌های این شرکت‌ها امروز در جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران حاضر شدند و با توجه به ابلاغیه‌های وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت تعرفه سه درصد ارزش سیف کامیون را برای ارائه خدمات پس از فروش پذیرفتند.

وی تاکید کرد: البته بعضی از شرکت‌ها اعلام کرده اندکه این ارزش پنج درصد است به همین دلیل مقرر شد که در صورتی که این شرکت‌ها مصوبه پنج درصدی ارزش سیف کامیون را ارائه دهند مابه التفاوت آن بعد از ترخیص از کامیون داران اخذ شود.

واردات هفت هزار تن سرم به کشور تا ابتدای مهر ۱۴۰۰

معاون فنی گمرگ در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: تا تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۰، حدود ۷ هزار تن سرم وارد کشور شده است.

ارونقی افزود: تا تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۵۸۱ کیلوگرم معادل بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ تن سرم به ارزش ۷ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۳۸۷ یورو توسط ۲۸۲ دستگاه کامیون به کشور وارد شده است.

منبع : mehrnews.com/xW9XL

نظرات