web analytics
جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۴:۲۸:۰۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

همه چیز درباره ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

در این یادداشت به بررسی مهم ترین عوامل در واردات کالا از گمرک بندرعباس می پردازیم. آگاهی از این موارد به شناخت بهتر از گمرک بندرعباس و تجربه ترخیص کالای موفق از گمرک بندرعباس کمک می کند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با توجه به نیاز روزافزون کشورمان به تجارت بین الملل در حوزه واردات و صادرات، ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس یکی از مهم ترین فرآیند ها برای ترخیص کالاست. از این رو در این یادداشت به بررسی مهم ترین عوامل در واردات کالا از گمرک بندرعباس می پردازیم. آگاهی از این موارد به شناخت بهتر از گمرک بندرعباس و تجربه ترخیص کالای موفق از گمرک بندرعباس کمک می کند، از گمرک بندرعباس بیشتر بدانید.

معرفی شرکت ترخیص کالا در گمرک بندرعباس

بازرگانی داهی تجارت با دو دهه تجربه در حوزه ثبت سفارش و ترخیص کالا، تجربه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و پنج گمرک بزرگ دیگر ایران را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ در این یادداشت به بررسی ویژگی های ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و همچنین معرفی شرکت ترخیص کالای داهی تجارت در گمرک بندرعباس می پردازیم.

ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس

بندرعباس شامل دو گمرک مهم شهید رجایی و شهید باهنر می باشد. نزدیک به ۵۵ درصد تجارت کشور از طریق این دو گمرک اصلی صورت می پذیرد؛ به همین دلیل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و همچنین همکاری با یک شرکت ترخیص کالای معتبر در گمرک بندرعباس از الویت های کلیدی بازرگانان است. بخش اعظمی از واردات گمرک بندرعباس، واردات از چین، امارات متحده عربی و کشورهای آفریقایی است. گمرک بندرعباس با بیش از ۸۰ بندر بزرگ دنیا ارتباط تجاری دارد. همچنین این گمرک مبدا اصلی برای واردات و ترخیص ماشین آلات است. گمرک شهید رجایی واقع در ۲۳ کیلومتری بندرعباس است و شامل ۴۸۰۰ هکتار است. شهید رجایی مهم ترین گمرک برای ترخیص کالا از بندرعباس است. ۷۰ درصد ترانزیت بنادر ایران به عهده گمرک شهید رجایی است و ۹۰ درصد تخلیه بارهای کانتینری کشور از این بندر صورت می پذیرد. گمرک شهید رجایی به علت موقعیت استراتژیک خاص و مهم خود، جز مناطق ویژه اقتصادی ایران است. به همین دلیل برای صفر تا صد واردات خود می توانید بر روی تجربه ۲۰ ساله شرکت ترخیص کالا در بندرعباس داهی تجارت حساب باز کنید.

همه چیز درباره ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

مزایای ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی بندرعباس

بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات کشور از این بندر است

ارتباط تجاری مستمر با ۸۰ بندر بزرگ دنیا

ترخیص بیش از ۹۰ تن کالا به طور سالیانه از گمرک بندرعباس

۴۰ اسکله و ۳۵ خط کانتینری در گمرک بندرعباس

مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

مراحل ترخیص در گمرک بندرعباس به مانند فرایند ترخیص کالا در گمرکات مختلف جمهوری اسلامی ایران است، داهی تجارت به عنوان شرکت ترخیص کالا در گمرک بندرعباس می تواند فرآیند صفر تا صد واردات کالای شما از گمرک را انجام دهد:

دریافت پیش فاکتور یا پروفرما اینویس از فروشنده

ثبت سفارش در سامانه Ntsw.ir (به نوعی مجوز واردات)

ارائه ثبت سفارش به بانک و حواله پول

تهیه کالا در کشور مبدا

درخواست حمل کالا تا ایران و گمرک مقصد

دریافت اسناد حمل از فروشنده

ارائه به بانک جهت ظهرنویسی

تنظیم اظهارنامه در سامانه EPL

تعیین مسیر گمرکی

تحویل اسناد مورد نیاز به گمرک جهت ترخیص کالا

انطباق اسناد دریافتی

صدور پروانه ترخیص

صدور مجوز ترخیص کالا پس از چک نهایی گمرک

عمده کالاهای وارداتی به گمرک بندرعباس

حجم و تنوع کالاهای وارداتی به گمرک بندرعباس به انواع مختلفی می باشد، اما می توان به طور خلاصه به کالاهای زیر به عنوان رایج ترین کالاهای وارداتی اشاره کرد:

لوازم آرایشی و بهداشتی

ماشین الات صنعتی و خط تولید

لاستیک

ماشین آلات راهسازی نو و مستعمل

لپ‌تاپ، دوربین عکاسی و دیگر کالاهای الکترونیکی

ترخیص تجهیزات پزشکی

همه چیز درباره ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

هزینه ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

برای محاسبه هزینه های ترخیص کالا و کارمزد ترخیص کار در گمرک بندرعباس می توانید.هزینه های ترخیص کالا از گمرک به موارد زیادی مثل نکات زیر بستگی دارد:

نوع وHS CODE کالا،

حقوق ورودی کالا،

وزن و تعداد کالا،

نرخ بیمه و کرایه،

هزینه های بارگیری، انبارداری،

و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده آن کالا بستگی دارد.

اهداف و کیفیت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

گمرک بندرعباس به عنوان پیشتاز گمرکات کشور، برای بهبود وضعیت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و بهبود وضعیت تجاری کشور تلاش نماید، از این جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انجام کنوانسیون های بین المللی و توجه به استانداردهای تجاری

توسعه سیستم های اطلاع رسانی به بازرگانان

به روز شدن و افزایش دستگاه های تسهیل کننده برای خدمات رسانی به بازرگانان

مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر، ارتشا و دیگر موارد صدمه زننده به اقتصاد کشور

جلوگیری از واردات کالاهای پر خطر و یا آلاینده های زیست محیطی

پردازش متمرکز اطلاعات

افزایش امکانات و تجهیزات گمرکی

چرا بازرگانی داهی تجارت؟

بازرگانی داهی تجارت، بیست سال تجربه ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرکات بندرعباس، گمرک امیرآباد، شهریار تهران و بازرگان را در کارنامه خود ثبت کرده است. ما به صورت اختصاصی در واردات، منبع یابی برای واردات و صادرات، اخذ معافیت های گمرکی و همچنین در حوزه واردات کالای مستعمل، غلات، ماشین آلات و دیگر کالاهای اساسی و رایج کشور، به صورت مستمر در حوزه خدمات رسانی برای ترخیص کالا خدمت رسانی کرده ایم. امیدواریم با توسعه تجاری کشور و بهبود وضعیت برجام و تعاملات اقتصادی بین المللی، بتوانیم به بازرگانان و تولیدکنندگان کشورمان در جهت تسهیل و بهبود فرآیندها وارداتی و صادراتی کمک کنیم. ما از صفر تا صد فرآیند واردات و صادرات را در کنارتان هستیم. داهی تجارت، به عنوان شرکت ترخیص کالا از گمرک بندرعباس در کنار شماست.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : mehrnews.com/xWt7L

نظرات