چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۴:۲۱:۲۴

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

مذاکره بخش خصوصی با دولت نباید جای خود را به مجادله بدهد

اعضای فدراسیون اقتصاد سلامت ایران با غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران و مظفر علیخانی، معاون استان ها و تشکل های اتاق ایران دیدار کردند. در این دیدار بر مشکلات حوزه اقتصاد سلامت در گمرک، عدم ترخیص کالا، قوانین قدیمی، مداخله گری دولت در قیمت گذاری و رگولاتوری و ناهماهنگی میان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره شد.

اعضای فدراسیون اقتصاد سلامت ایران با غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و مظفر علیخانی، معاون استان ها و تشکل های اتاق ایران دیدار کردند. هدف از این نشست بررسی مسائل و مشکلات اقتصاد سلامت، مشکلات فعالان بخش خصوصی در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی بود.
تشکل های اقتصاد سلامت و مداخله گری دولت
در ابتدای این نشست محمود نجفی عرب، رئیس هیات مدیره فدراسیون اقتصاد سلامت ایران از اهمیت این تشکل بالادستی گفت. فدراسیون اقتصاد سلامت ایران، به عنوان عالی ترین تشکل حوزه سلامت، در چارچوب سیاست های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و براساس اجماع نظر اکثریت تشکل های حوزه سلامت کشور در مهرماه ۱۳۹۴ تأسیس شد و متشکل از بیش از ۱۳ تشکل فعال در حوزه سلامت با حدود بیش از ۱۰۰۰ شرکت زیرمجموعه است. فدراسیون اقتصاد سلامت ایران معتبرترین تشکل برای رفع چالش ها و بهبود مستمر کسب وکار در حوزه سلامت ایران است.
نجفی عرب از مشکلات حوزه سلامت و اقتصاد سلامت گفت: اساسی ترین مسئله در این حوزه مدیریت جزیره ای است؛ امروزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همه مسائل حوزه سلامت، از تولید دارو تا اقتصاد این حوزه، از کیفیت تا کمیت، رگولاتوری و قیمت گذاری دخالت می کند. البته خود این وزارتخانه مصرف کننده عمده این محصولات هم هست.
او ادامه می دهد: ما در تشکل های تخصصی و در فدراسیون اقتصاد سلامت ایران بارها تلاش کرده ایم که در کمیته های مشورتی این وزارتخانه حضور داشته باشیم یا اینکه بتوانیم در روند تصمیم گیری و یا سیاست گذاری طبق قانون اثرگذار باشیم ولی درنهایت ممکن نبوده است. 

منبع : http://tnews.ir/

نظرات