web analytics
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۰:۵۶:۴۱

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

صادرات ۳۲۲ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۳۲۲ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم‌اله وثوقی ظهر امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در ۸ ماه گذشته بیش از ۳۲۲ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است که شاهد افزایش ۷۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از این پایانه هستیم. 

وی افزود: در مدت یاد شده حدود ۲۸۳ هزار تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۵۷۴ دستگاه کامیون ایرانی و حدود ۳۹ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون گرجی، آذری، روسی، تاجیکستانی، قزاقستانی، اوکراینی و قرقیزستانی از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، میلگرد، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد.

وی با اشاره به صادرات کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه،گرجستان و حوزه قفقاز بیان کرد: در ۸ ماه گذشته بیش از ۳۰۱ هزار تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۶۸۵ دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۱۴۳ درصدی داشته است.

وثوقی تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف،گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند. 

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل با بیان اینکه عملیات گندزدایی، ضدعفونی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تجاری، مسافری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار جهت مبارزه با ویروس کرونادرحال انجام است، گفت: در مدت یاد شده ۱۶ هزار و ۵۶۹ مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار به مقصد نخجوان باکو تردد کرده‌اند.

منبع : http://fna.ir/5dc4n

نظرات