web analytics
پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۱۴:۴۷:۵۷

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

صادرات ۱ میلیارد دلاری بنزین از ابتدای سال ۹۹

رئیس کل گمرک ایران گفت: در ۵ ماهه امسال، بیش از یک میلیارد دلار بنزین از طریق گمرک به کشور‌های دیگر صادر شده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی میراشرفی افزود: حجم تجارت خارجی، در پنج ماهه نخست امسال، بیش از ۵۳ میلیون تن به ارزش ۲۴/۶ دهم میلیارد دلار است که از این میزان، سهم صادرات ۳۸ میلیون تن به ارزش ۱۰/۹ دهم میلیارد دلار، و سهم واردات ۱۳/۸ دهم میلیون تن به ارزش ۱۳/۷ دهم میلیارد دلار است.

وی گفت: بیشترین تاثیر منفی در بخش صادرات به دلیل کرونا و تحریم در اردیبهشت ماه با ۵۴ درصد، منفی بوده که در حال حاضر به ۲۷ درصد منفی رسیده و این کاهش نشان از عادی شدن روند صادرات را دارد.

رئیس کل گمرک ایران افزود: نخستین قلم کالای صادراتی کشور در این پنج ماه، بنزین است که با کاهش مصرف و افزایش تولید ما، توانستیم بیش از یک میلیارد دلار از این کالا‌ها را به کشور‌ها دیگر صادر کنیم.

میراشرفی گفت: در زمینه صادرات، شرکای تجاری ما چین، عراق، امارات، افغانستان و ترکیه و در بخش واردات هم شرکای اصلی ما به ترتیب چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان هستند که نسبت کالایی وارداتی ما از آن‌ها در زمینه کالا‌های اساسی ۹/۷ دهم تن است که در مقایسه با مدت مشابه برابر است و در سایر اقلام مثل مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید ۴/۱ دهم میلیون تن به ارزش ۱۰/۲ دهم میلیارد دلار است.

منبع : https://www.tasnimnews.com/

نظرات