دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۵:۱۸:۴۳

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

صادرات کالا از مرز “کیله” سردشت به عراق ۲۰ درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس گمرک کیله شهرستان مرزی سردشت گفت: صادرات کالا از مرز “کیله” این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی به عراق امسال با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل آن به ۷۵ میلیون دلار رسیده است.

زینال رحمانپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت بازارچه کیله سردشت،  اظهار کرد: روزانه بیش از ۱۵۰ کامیون حامل انواع کالاهای صادراتی از ابتدای امسال تاکنون از طریق این مرز روانه بازار کشور عراق  شده است.

وی، وزن این میزان کالاهای صادراتی را بیش از ۳۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: عمده کالاهای صادراتی از این مرز شامل مصنوعات فلزی، پلاستیکی و شیشه ای، صیفی و میوه، فرش، کاشی، ایزوگام، پوکه معدنی و مواد شوینده و بهداشتی است.

رییس گمرک کیله سردشت گفت: بازارچه مرزی کیله یکی از بازارچه های مهم و فعال اقتصادی استان آذربایجان غربی به شمار می رود که در راستای توسعه و معیشت اقتصادی مردم منطقه نقش بسزایی دارد.

گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ برای تسریع در صادرات کالا و تولیدات داخلی کشور آغاز به کار کرد؛ این گمرک در ۲۰ کیلومتری شهر «قلعه دیزه» در شمال عراق قرار دارد.   

مرز کیله سردشت در سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از مرزهای رسمی کشور در هیات دولت به تصویب رسید.

شهرستان مرزی سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است؛ این شهرستان مرزی دارای ۲ بازارچه مصوب «کیله» و «اشکان» است.

منبع : www.irna.ir/news/84482762/

نظرات