web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۰۵:۲۷:۳۲

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

صادرات از استان گیلان ۴۵ درصد رشد داشت

رشت – ایرنا- ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی از رشد حدود ۴۵ درصدی صادرات طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گیلان اظهار داشت: طی ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۴۴۶ میلیون و ۲۳۰ هزار  کیلوگرم کالا به ارزش ۲۶۳ میلیون و ۴۵۴ هزار  دلار از استان گیلان صادر شد که از لحاظ ارزشی حدود ۴۵ درصد رشد یافته است.

وی عمده کالاهای صادرشده  از استان را  میوه، تره‌بار و مصالح ساختمانی عنوان و بیان کرد : بیش از ۶۰ درصد کالاها از استان گیلان به کشور روسیه صادر می‌شود که این محصولات  نیز عمدتاً به این کشور  صادر شده است.

وی همچنین  با اشاره به میزان کالاهای وارداتی به گیلان تصریح کرد: طی پنج ماه نخست امسال حدود ۷۲۵ هزار و ۹۰۰ تُن کالا به ارزش ۳۵۸ میلیون و ۶۰۵ هزار دلار  از این گمرکات به کشور وارد شده که از لحاظ وزنی رشد ۵۴ درصدی و از نظر ارزشی نیز رشد  ۴ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات گیلان اظهار داشت:  عمده کالاهای صادراتی از مرز زمینی آستارا، منطقه آزاد تجاری انزلی و منطقه حسن‌رود صادر شده و  ۱۸ درصد کالاها از منطقه آزاد تجاری انزلی صادر شده است.

گمرکات گیلان بعلت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. گمرک بندرانزلی در طول تاریخ همواره بعنوان دروازه ورود به اروپا و شاهرگ اتصال شمال به جنوب شناخته می شد و هم اکنون نیز جایگاه مهم و حساس خود را بعنوان یکی از مراکز مهم ورود کالا به کشور و نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب حفظ کرده است.
در حال حاضر رویه های، واردات قطعی، صادرات قطعی ، ترانزیت داخلی، ترانزیت خارجی ، ورود موقت، خروج موقت اتومبیل ، هدیه و سوغات، مرجوعی و مسافری در این گمرک اجرا می شود.
گمرکات استان گیلان همواره یکی ازگمرکات پیشرو در ارائه رویه‌های نوین تشریفات گمرکی و مکانیزاسیون بوده‌است.
گمرک انزلی به عنوان مهمترین گمرک شمالی حاشیه دریای خزر با واقع‌شدن در کریدور شمال ـ جنوب و همسایگی دریایی با کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان با راه‌اندازی و اجرای برنامه‌های مختلف سیستمی طی این سالها گامهای بسیار بلندی جهت ارائه خدمات گمرکی ( واردات قطعی ـ صادرات قطعی ـ ترانزیت داخلی ، خارجی وکارنه تیرـ ورود موقت ـ امانات پستی ـ مبادلات مرزنشینان ) به صورت مکانیزه برداشته‌است.

منبع : www.irna.ir/news/84041977/

نظرات