web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۰۶:۴۷:۴۳

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی با نصب ردیاب‌های درون خودرویی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری از ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی به خارج از کشور از طریق نصب ردیاب‌های درون‌خودرویی، با همکاری این سازمان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی گفت: با راه‌اندازی سامانه نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی و برقراری موفقیت‌آمیز ارتباط سامانه مذکور با سامانه مدیریت تردد مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امکان بهره‌برداری موثر از این اقدام ارزشمند برای پایش مطلوب ناوگان حمل و نقل بین المللی که همواره مورد تاکید مراجع ذیربط داخلی و بین‌المللی بوده، مهیا شده است.
وی با بیان اینکه این سامانه کارایی خود را به خوبی در دوره پاندمی ویروس کرونا نشان داد، افزود: در آینده نیز ابزار مناسب و قابل وثوقی برای الحاق کشور به کنوانسیون بین‌المللی کار خدمه (AETR) و سایر موافقتنامه‌ها و کنواسیون‌های بین‌المللی مرتبط با امور گمرکی و حمل‌ونقل بین‌المللی به ویژه در مسیر کشور‌های اروپاییو حوزه TIR خواهد بود.
هدایتی گفت: امروز به کارگیری فناوری دیجیتال برای شرکت‌های بازرگانی و حمل‌ونقل بین‌المللی که علاقمند به ارائه خدمات مطلوب و شفاف به طرف‌های قرارداد هستند، رویکردی پیش‌رو بوده و از اهمیت مضاعفی برخوردار است، همچنین استفاده از سیستم‌های نوینردیابی ناوگان و کالا، منجر به بهینه‌سازی خدمات حمل‌ونقل، لجستیک و کاهش ریسک قاچاق که مشکلات عدیده‌ای برای فعالان این حوزه، مراجع نظارتی، قضایی و دستگاه دیپلماسی به وجود می‌آورد، شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: این گام ارزشمند، زیرساخت موثری را برای بهبود فرآیند‌های کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی صادرات محور و فعال در زمینه ترانزیت از قلمرو کشور فراهم کند.

منبع : ghatreh.com

نظرات