web analytics
سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
۱۳:۲۰:۰۲

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

رشد ۴۱ درصدی ارزش تجارت ۹ ماهه ایران با روسیه/ ۶۲ درصد صادرات ایران به روسیه محصولات کشاورزی است

تجارت ایران و روسیه در ۹ماه سال ۱۴۰۰از سه و نیم میلیون تن و ارزش یک میلیارد و ۶۵۶میلیون دلار گذشت و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد در وزن و ۴۱درصد در ارزش، افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان  به روسیه، در تشریح روابط تجاری تهران  با مسکو اظهار داشت: فدراسیون روسیه  یکی از همسایگان مهم کشورمان است که توسعه روابط تجاری و اقتصادی و سیاسی برای  دو کشور اهمیت به سزایی دارد از همین رو در سال های اخیر با افزایش روابط سیاسی، شاهد افزایش تجارت نیز  بین طرفین بودیم.

 از تجارت سه میلیون و ۵۵۸هزار و ۴۹۱تنی کشورمان با روسیه به ارزش یک میلیارد و ۶۵۶میلیون و۹۹۷هزار و ۳۲۲ دلار تا پایان آذرماه، ۸۳۸هزار و ۶۰۲تن کالا به ارزش ۴۳۲میلیون و ۸۷۷هزار و ۳۹۲دلار، سهم صادرات از ایران به روسیه و دو میلیون و ۷۲۹هزار و ۸۸۹تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۴میلیون و ۱۱۹هزار و ۹۳۰ دلار نیز سهم واردات از روسیه بوده است.

لطیفی در خصوص میزان  تغییرات در تجارت ایران با روسیه گفت: آمار های تجارت  9ماهه در سال ۱۴۰۰، ۱۱درصد رشد  وزنی و ۴۵درصد رشد  ارزش کالاهای وارداتی از روسیه و رشد ۱۵درصدی در وزن و ۲۹درصدی در ارزش کالاهای صادراتی ایران به روسیه را نشان می دهد.

در ۹ماهه امسال نسبت به ۹ماهه سال ۹۸ (دو سال قبل) هم رشد ۳۲ و ۴۱درصدی در وزن و ارزش واردات و ۵۱و ۵۷درصدی در وزن و ارزش  صادرات را نشان می دهد.

از واردات دو میلیون و ۷۳۰هزار تنی از روسیه دو میلیون و ۴۱۷هزار و ۱۱۶تن کالا به ارزش ۹۶۷میلیون و ۳۸۱هزار و ۵۸۳دلار محصولات دامی، غذایی، نهاده های دامی، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده که ۸۸درصد وزن و ۷۹درصد واردات کشورمان از روسیه را به خود اختصاص داده است

باصادرات۴۴۷هزار و ۱۳۳تنی کالای مرتبط با محصولات دامی، میوه و صیفی، محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش ۲۶۷میلیون و ۲۴۰هزار و ۳۹۰دلار، ۵۴درصد وزن و ۶۲درصد صادرات ۹ماهه کشورمان به روسیه محصولات غذایی و کشاورزی بوده است.

منبع : https://www.tasnimnews.com/

نظرات