web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۰۱:۱۴:۱۷

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

رسوب ۳ میلیون تن کالا و تجهیزات صنعتی در گمرک

رضایی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان از رسوب ۳ میلیون تنی کالا و تجهیزات صنعتی در گمرک خبر داد.

به گزارش بازار، رضا رضایی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت: «باتوجه به اینکه صنعت‌خودرو و قطعه جز نخستین موارد تحریمی از سوی آمریکا بود، به گفته رئیس واردات گمرک، در آنجا مشکلاتی وجود دارد و ارگان‌های عدیده‌ای برای ترخیص کالا دخیل هستند.»

این قطعه‌ساز افزود: «برای رفع مشکلات باید رئیس‌جمهور به بانک‌مرکزی دستور دهد تا مساله ارز و تخصیص ارز را حل کنند. اکنون ۳میلیون تن ماشین‌آلات و کالا در بنادر مانده است که اغلب این تجهیزات مربوط به صنعت خودرو است. از همین رو شاهد این هستیم که خط تولید خودروسازان متوقف شده است.»

وی  با اشاره به این موضوع که محصولاتی تولید می‌کند که به خط تولید هر دو خودروساز بزرگ کشور عرضه می‌شود ادامه داد: «فرض کنید در این شرایط تحریمی به هر روشی کالا و اجناس مورد نیاز تولید را وارد کردم، باید هرچه سریع‌تر محصولات نهایی به خط تولید برسد. درحال حاضر ماندن و رسوب شدن این کالاها در گمرک به نفع چه کسی است؟»

رضایی تصریح کرد: «رئیس جمهور باید گزارشی از گمرک بگیرد و جویای عوامل بازدارنده‌ای شود که ۳میلیون تن کالا در گمرک مانده است، سپس تصمیم واحدی برای رفع این مشکلات اتخاذ کند.»

وی با ارائه پیشنهادی اظهار داشت: «در این شرایط یک کمیته ویژه تشکیل شود و اجناس موجود در گمرک به ویژه نیازهای خط تولید، مجوزی برای تولیدکنندگان صادر شود پس از آن اگر مشکلی بود اقدام به رفع آن کنند. به عنوان تولیدکننده تعهد می‌دهیم پس از آن پاسخگو باشیم مشروط براینکه خط تولید دچار توقف نشود.»

منبع : https://www.tahlilbazaar.com/

نظرات