دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۱:۴۷:۲۵

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

راهبری پروژه های ریلی باید در قالب طرح جامع حمل و نقل انجام شود نه در شرکت راه آهن

راهبری پروژه های ریلی باید در قالب طرح جامع حمل و نقل انجام شود یعنی انتخاب و اولویت بندی پروژه های توسعه شبکه ریلی نباید منفردا و به صورت ایزوله در درون شرکت راه آهن رخ بدهد.


دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی معتقد است راهبری پروژه های ریلی باید در قالب طرح جامع حمل ونقل انجام شود یعنی انتخاب و اولویت بندی پروژه های توسعه شبکه ریلی نباید منفردا و به صورت ایزوله در درون شرکت راه آهن رخ بدهد.

به گزارش تین نیوز، سبحان نظری این مطلب را در واکنش به ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی در مورد  واگذاری مسئولیت ساخت و توسعه خطوط جدید ریلی به شرکت راه آهن بیان کرد و افزود: ساخت و توسعه خطوط ریلی باید در ترکیب با توسعه شبکه های جاده ای، بنادر و هوایی و در قالب مطالعات جامع حمل و نقل ذیل معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

وی ادامه داد: اگر این کار را انجام ندهیم حتما شاهد نابهینه بودن فرآیند توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواهیم بود.

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، فقط یک مثال آن می تواند این باشد که مشاهده می شود بین ۲ شهر هم آزاد راه، هم ریل، هم بزرگراه و هم جاده دو خطه راه اندازی شده که این امر موجب می شود تقاضای بار و مسافر بین آنها توزیع شده و در نتیجه هیچ کدام از سرمایه گذاری های انجام شده اقتصادی و جذاب نباشد.

نظری عنوان کرد: همچنین در شرایطی که راه آهن با مشکلاتی همچون بهره برداری اندک، نگهداری شبکه، ناوگان و لکوموتیو مواجه است و به شدت در نگهداشت و بهینه سازی وضع موجود خود مشکل داشته و راه حل امیدوار کننده کوتاه مدتی نیز برای حل مشکلات ندارد، این که بخواهد مشکلات جدیدی به سازمانش اضافه کند به نظرم کار درستی نیست.

منبع : https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-236976

نظرات