web analytics
پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۱۳:۰۸:۲۸

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

درامد گمرکات هرمزگان به حدود ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان شد

بندرعباس – ناظر گمرکات هرمزگان گفت: درآمد گمرکات هرمزگان در سال گذشته حدود ١٢۰۰۰میلیارد تومان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل اکبرپور عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر گمرک قشم با اشاره به نقش مهم گمرکات استان هرمزگان در کشور گفت: گمرکات استان هرمزگان عهده دار انجام تشریفات بیش از ۶۰ درصد کلیه رویه‌های گمرکی در کل کشور است.

ناظر گمرکات هرمزگان همچنین با بیان اینکه بیشترین درآمد گمرکات کشور در سال ۹۸ متعلق به گمرکات استان هرمزگان است، افزود: گمرک افتخار این را دارد بیش از آنچه در بودجه پیش بینی شده بود درآمد کسب کند. درآمد گمرکات هرمزگان در سال گذشته حدود ١٢۰۰۰ میلیارد تومان در سال بوده است و پس از گمرک شهید رجایی، گمرک قشم توانست بیشترین درآمد را کسب کند که این امر مرهون تلاش و خدمات شبانه روزی مرزبانان اقتصادی هرمزگان بوده است.

وی با تقدیر از خدمات ارزشمند حسین سعیدی، مدیرکل سابق گمرک قشم ادامه داد: اگر سامانه‌های مجازی گمرک ایران به عنوان الگو در سازمان جهانی گمرک معرفی می‌شود و در برابر کشورهایی مثل آمریکا و اتحادیه اروپا حرف اول را می‌زند، اگر گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان گمرک برتر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و همچنین کشف و مبارزه با مواد مخدر سطح جهان معرفی می‌گردد، اگر در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی تمام وظایف قانونی خود را به مرحله اجرا می‌رساند به خاطر فعالیت‌های خالصانه و شبانه روزی مرزبانان اقتصادی در گمرک جمهوری اسلامی ایران در کنار دانش آنهاست که با تمام تلاش در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و برای رضای خدا قدم برداشتند که از این بابت خداوند متعال را شاکریم.

اکبرپور در ادامه این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان قشم، فرماندار قشم، ریاست دادگستری، دادستان و فرماندهان انتظامی جزیره قشم و نیز جمعی از فعالان اقتصادی و بازرگانانو همکاران محترم گمرک قشم برگزار شد، با معرفی علیرضا قنبری به عنوان سرپرست اداره کل گمرک قشم گفت: آقای قنبری از مدیران ارزشی و متدینی هستند که مانند آقای سعیدی اولویتشان، اهداف عالی سازمان و ایجاد بستر لازم و قانونی برای تولید کنندگان و تجار و بازرگانان است. به همین دلیل ایشان به عنوان سرپرست جدید گمرک قشم انتخاب شدند که راه آقای سعیدی را با دو برابر توان ادامه دهند و این امر در گرو تعامل گمرک با سازمانهای همجوار است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی با بیان اینکه مرزبانان اقتصادی هرکجا خدمت کردند در معیشت مردم آن منطقه مؤثر بوده‌اند گفت: آقای رضایی از همکاران زحمتکش خانواده بزرگ گمرک ایران است که بیش از ٣٠ سال تلاش‌های ارزنده در گمرکات مختلف داشت و زحمات این برادر عزیزمان همیشه به یادگار خواهد ماند چرا که صداقت و کارگشایی ایشان محیط کار را برای همکاران و خدمت گیرندگان گمرک هموار و همیشه سعی در رفع موانع داشت.

اکبرپور در ادامه رضایی را مدیری توانمند خواند و افزود: وی از جمله مدیرانی بود که با وجود تمام موانع و سختی‌ها، سعی کرد محیطی امن را به دور از هرگونه استرس و دغدغه برای همکارانش فراهم کند تا با آرامش خاطر خدمت کنند. وی همچنین با بیان اینکه خدمت به مردم از برترین عبادت هاست افزود: امام حسین علیه‌السلام فرمودند خداوند متعال لیاقت خدمت را به همه عنایت نمی‌کند، حالا که چنین موقعیتی را خداوند مهربان برایمان بوجود آورده با نهایت تلاش خود را انجام دهیم و به این شعار زیبای گمرک که امین دولت و خدمتگزاربه ملت است همیشه سرلوحه‌ی کارکنان خدوم گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی باشد.

وی در ادامه با تبریک به مهدی رضایی مدیرکل سابق گمرک شهید باهنر بندرعباس که به افتخار بازنشستگی نائل آمد گفت: خدمت به مردم موجب برکت است و برکات این خدمت پس از بازنشستگی در زندگی، ملموس‌تر خواهد شد.

اکبرپور با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های هر استان در زمینه نیروی انسانی آن استان بهره مند شد ادامه داد: اولویت من در تمام استان‌هایی که به عنوان ناظر یا مدیرکل فعالیت داشتم استفاده از نیروهای توانمند بومی آن استان بود و تلاشم بر این بود نیروهای بومی کارآمدی برای استان و سپس کشور بتوانم تربیت کنم و آقایان سعیدی و قنبری از مدیران خوب گمرکات استان هرمزگان هستند که با انتقال تجربیات خود می‌توانند مدیران خوبی برای استان و کشور باشند.

اکبرپور با تذکر این موضوع که بقول شهید همت رحمة الله علیه: کسی که قصد خدمت داشته باشد نباید هیچ جای این آب و خاک برایش فرقی داشته باشد چرا که شرایط خدمت هر چه سخت‌تر، اجر و ثوابش نزد خداوند مهربان بیشتر است.

سپس مهدی رضایی مدیرکل سابق گمرک شهید باهنر با ارائه آماری از عملکرد گمرک شهید باهنر در دوران تصدی اش از افزایش ۷۸ درصدی درآمد این گمرک از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ نسبت به ۱۳۹۱ تا ۹۵ خبر داد گفت: این افزایش درآمد بدون همکاری کارکنان این گمرک میسر نمی‌شد. وی در ادامه با دفاع از عملکرد گفت: گمرک در تمامی برهه‌های سرنوشت ساز کشور حضوری فعال و چشمگیر داشته است. از انقلاب اسلامی گرفته تا ۸ سال جنگ تحمیلی و دوره سازندگی و اکنون که دچار تحریم‌های ظالمانه هستیم مرزبانان اقتصادی در صف اول جهادگران اقتصادی قرار دارند.

سپس حسین سعیدی به عنوان مدیرکل جدید گمرک شهید باهنر بندرعباس ضمن تشکر و قدردانی از دکتر میراشرفی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و همچنین ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس بابت انتصاب وی به عنوان مدیرکل گمرک شهید باهنر گفت: مدیریت در گمرک امری خطیر است که به جز یاری خداوند و کمک همکاران و تسلط به قوانین و دانش گمرک میسر نمی‌شود.

وی با بیان آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید: «اتفاقی برای ما رخ نمی‌دهد جز اینکه مقدر پروردگار باشد» ادامه داد: به عنوان مسلمانی معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران و ملتزم به اصل ولایت فقیه و رعایت کرامت و شئونات انسان و اسلام سعی بر این خواهم داشت در طول مدت در گمرک شهد باهنر همچون گذشته با توکل بر خدا و استعانت از معصومین و یاری همکاران، محیط امنی برای همکاران، تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی فراهم کنم.

حسین سعیدی گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید، در جهت رفع موانع تولید و افزایش صادرات کالای ایرانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و از تمام ظرفیت‌های استان هرمزگان در این راه بهره خواهد جست.

فرماندار شهرستان قشم نیز در مراسم تودیع و معارفه حسین سعیدی و علیرضا قنبری گفت: نقش گمرک به عنوان پیش قراول جبهه اقتصادی در سال جهش تولید بر کسی پوشیده نیست و اگر خردمندانه به مشکلات بنگریم، گمرک نقش بی بدیلی در حل مشکلات اقتصادی دارد.

وی با تمجید از حسین سعیدی وی را از مدیران ماندگار قشم بر شمرد و گفت: خدماتی که آقای سعیدی به عنوان مدیرکل گمرک قشم ارائه دادند در اذهان خواهد ماند و همانگونه که اکنون، همه به نیکی از ایشان یاد خواهند کرد.

منبع :mehrnews.com/xRRWb

نظرات