web analytics
جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۰:۵۳:۴۸

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

توافق پاکستان و طالبان برای تردد آزادانه ترانزیت

مشاور نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد و طالبان به توافق رسیدند تا از خاک پاکستان و افغانستان برای تردد آزادانه ترانزیت استفاده شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرازق داود» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور سرمایه‌گذاری و بازرگانی در توئیتی اعلام کرد که اسلام‌آباد و طالبان برای استفاده از خاک پاکستان و افغانستان برای تردد آزادانه ترانزیت توافق کردند.

وی افزود که براساس این توافق از ۲۱ مارس سال جاری میلادی دو کشور با صدور “سند پذیرش موقت” بطور متقابل اجازه تردد کامیون‌های یکدیگر را داده‌اند.

مشاور نخست وزیر پاکستان ادامه داد که شرکت‌های حمل و نقل افغانستان می‌توانند این سند را از سفارت پاکستان در کابل و در کنسولگری پاکستان در قندهار دریافت کنند و از سوی دیگر شرکت‌های حمل و نقل پاکستان نیز می‌توانند این سند را از کنسولگری افغانستان در پیشاور و کویته دریافت کنند.

داود این توافق را «پیشرفت تارخی» در تقویت ارتباطات و روابط تجاری پاکستان با افغانستان، آسیای مرکزی و فراتر از آن خواهد داشت.

«معید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان پیش از این گفته بود که اسلام‌آباد به کشورهای توسعه یافته اطلاع داده که این کشور برای اهداف تجاری خواستار ایجاد تسهیلات از افغانستان برای رسیدن به آسیاسی مرکزی است.

منبع :https://www.tasnimnews.com/

نظرات