web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۱۶:۰۸:۱۱

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

تقدیر اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای از صنعت ترانزیت ایران

در مراسم جشن اجرای تیر الکترونیک که در ژنو سوئیس از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشتاز دیجیتالیزه کردن رویه‌ها و اجرای اولین پروژه‌های آزمایشی موفقیت آمیز eTIR قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، با توجه به لازم‌الاجرا شدن اجرای تیر الکترونیک در کنوانسیون تیر در ۴ خرداد ۱۴۰۰( ۲۵ می ۲۰۲۱ م) جشن تیر الکترونیکی با حضور مقامات گمرکات و اتاق‌های بین‌المللی کشورهای عضو به صورت آنلاین و حضوری در مقر سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار شد، در این مراسم دبیر اجرایی unece، دبیرکل اتحادیه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای (IRU)، رؤسای سازمان‌های بین‌المللی، رؤسای گمرکات ترکیه، آذربایجان، … سخنرانی و مصطفی آیتی عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل به نمایندگی از رئیس کل گمرک ایران در این مراسم در خصوص آخرین وضعیت الکترونیکی کردن فرآیندهای ترانزیت در ایران مطالبی را ارائه کرد.

وی در این گزارش اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی در گمرکات کشور و موفقیت اجرای پروژه‌ای eTIR با کشور ترکیه در سال ۹۵ و آذربایجان در سال ۹۸، جمهوری اسلامی ایران تجارب ارزنده‌ای را کسب کرده است و آماده ارائه تجربیات خود به سایر کشورها در اجرای کامل تیر الکترونیک و ایجاد کریدورهای الکترونیکی ترانزیت در منطقه است.

گفتنی است در این جلسه از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشتاز دیجیتالیزه کردن رویه‌ها و اجرای اولین پروژه‌های آزمایشی موفقیت آمیز eTIR قدردانی شد.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران دومین کشور مصرف کننده کارنه تیر بوده و حضور فعال در مجامع بین‌المللی ترانزیت و توسعه الکترونیکی رویه‌های گمرکی تأثیر زیادی در ارتقا جایگاه کشور در منطقه و افزایش سهم کشور از ترانزیت منطقه‌ای دارد.

منبع : mehrnews.com/xVphW

نظرات