web analytics
سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
۰۷:۱۸:۰۵

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

بیش از ۷۱ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: صبح امروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) با ورود پنجاه و هفتمین محموله واکسن کرونا شامل ۶ میلیون دز از نوع سینوفارم، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۱ میلیون دز گذشت.

«مهرداد جمالی ارونقی» با بیان اینکه این میزان دز واکسن وارداتی کرونا سی و چهارمین محموله واکسن چینی سینوفارم است، اظهار داشت: این محموله شمار واکسن‌ها را به ۷۱ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دز رساند.

وی با بیان اینکه محموله وارداتی به صورت حمل یک‌سره تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است، خاطرنشان‌کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده در هفته جاری بخشی از محموله ۱۰ میلیون دز جانسون اند جانسون و فایزر وارد کشور شود.

از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شد.

بر اساس آمار منتشر شده گمرک، بیشترین واردات واکسن از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۹ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مربوط به واکسن سینوفارم چین با ۳۴ محموله شامل بیش از ۶۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز بوده است.

پس از آن سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز، یک محموله کووکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کووکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز، ۱۲ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با یک میلیون و ۳۴۵ هزار دز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دز، یک محموله کووکس وارداتی از کره‌جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با ۶۵۰ هزار دز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دز وارد کشور شده است.

برپایه این آمارها، بیشترین میزان واردات واکسن در شهریورماه امسال با ۳۸ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دز است./ ایرنا

اولین محموله واکسن تک دوزی برای ۳ تا ۱۷ ساله‌ها وارد کشور شد

منبع : http://www.ion.ir/news/745603

نظرات