web analytics
سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
۱۰:۱۸:۳۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

بندر شهید رجایی پایه توسعه بندرعباس است

استاندار هرمزگان گفت: سیاست‌ های درست دولت سیزدهم در عرصه ترانزیت و دیپلماسی اقتصادی در مسیر صحیحی قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل ازروابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “مهدی دوستی” در آیین بهره برداری از طرح های بندری و دریایی این اداره کل اظهارکرد: شاخص های عددی اقتصادی همچون رشد صادرات ۴۷۵ درصدی کانتینرهای یخچالی در بندرلنگه نشانه صحیح بود مسیر دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به بندرلنگه که یکی از بندرهای غرب هرمزگان است، ادامه داد: شاهد رشد ۴۷۵ درصدی صادرات کانتینرهای یخچالی در پنج ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این بندر  بودیم.

وی اضافه کرد: دولت بهبود روابط با همسایگان و افزایش سهم کشور از ترانزیت و دیپلماسی اقتصادی را جزو محورهای فعالیت خود قرار داده است و بندر شهید رجایی به عنوان پایه توسعه بندرعباس نقش کلیدی در توسعه داشته و باید نقش خود را همزمان با این راهبردها ایفا کند.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: برای این منظور بروزرسانی، افزایش ظریب ایمنی، بین المللی سازی، اصلاح فرآیندهای زمان بر و اصلاح فرآیندهای مرتبط با این راهبردها در بندر شهید رجایی در دستور کار قرار دارد.

دوستی تصریح کرد: بندر شهید رجایی بایستی از نیمه پیشرفته به بندر پیشرفته تبدیل شود تا بتواند هدف دولت را در حوزه کلان راهبرد دیپلماسی اقتصادی محقق کند.

وی گفت: برای طرح هایی که امروز در بندر شهید رجایی بهره برداری شده ۳۴۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و عمده این طرح ها در محورهای بهبود ساختارها و اصلاح فرآیندها، تسهیل عبور و مرور و حتی اصلاح شبکه برق بود.

منبع : https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-246751

نظرات