web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۱۶:۴۵:۵۸

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

افزایش ۳.۵برابری صادرات کالا از بندر چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در تشریح مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۰، از افزایش ۳.۵ برابری صادرات کالا خبر داد و گفت: در سال جاری افزایش ترافیک کالا و کشتی در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بهروز آقایی در رابطه با اهم اقدامات بندری و دریایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰، ‌ اظهار داشت: در سال گذشته شاهد رشد ۷۸ درصدی واردات کالاهای اساسی و افزایش ۳.۵ برابری صادرات کالا در بنادر استان بودیم.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی و نفتی به ترتیب ۶۸ و ۸ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد پیدا کرده است، گفت: جذب سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و افزایش ۴۱ درصدی مجموع عملیات تخلیه و بارگیری از دیگر دستاوردهای حوزه بندری سیستان و بلوچستان در سال گذشته بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ می‌توان به الکترونیکی کردن استعلام دفاتر رسمی و الکترونیکی کردن دریافت اسناد و مدارک ورود و خروج شناور و حذف تمامی مراجعه های حضوری ارباب رجوع اشاره کرد.

آقایی به عملکرد حوزه دریایی در بنادر سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تکمیل و راه‌اندازی پروژه پوشش رادیویی سواحل استان، ساخت و تکمیل مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی پسابندر، کمک و امداد رسانی به ۱۶۳ نفر از دریانوردان منطقه، تهیه طرح جامع نیازمندی‌های علائم کمک ناوبری سواحل استان و برگزاری مانور استانی جستجو و نجات دریایی بخشی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است.

وی در رابطه با اهداف حوزه بندری سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱، ‌عنوان کرد: اقدام عملی در جهت حرکت در راستای شعار سال جاری، افزایش ترافیک کالا و کشتی، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های لجستیکی بندر چابهار با استفاده از طرح های بخش خصوصی و توسعه کسب و کارهای بندری و ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف سال جاری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در مورد اهداف حوزه دریایی سال ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: تدوین، تصویب و اجرای طرح اقتضایی مقابله با حریق دریایی در آب‌های استان، واگذاری امور تصدی‌گری اداره بازرسی و ثبت شناورها به بخش خصوصی با توجه به قوانین و مقررات، بهبود ارائه خدمات دریایی به شناورها، پایش انجام ممیزی از بنادر وابسته و غیروابسته در راستای ارتقای ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی و تلاش مضاعف در جهت تسهیل مبادلات تجاری دریایی از مهم‌ترین اقداماتی است که در سال جاری باید مدنظر قرار گیرد.

منبع : https://www.isna.ir/news/1401011708322/

نظرات