web analytics
جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
۰۸:۰۵:۰۴

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

افزایش ۲۳ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات هرمزگان

انجام تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی از گمرکات استان هرمزگان به دلیل موقعیت استراتژیک منطقه و ارائه تسهیلات ویژه به فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان در سه ماهه نخست سال از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل روند رو به رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حسین سعیدی سرپرست گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی بیان کرد : در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۹ میلیون تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۶ هزار دلار کالا از گمرکات استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی را فلزات معمولی و مصنوعات آن، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد همچنین محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته به آن، محصولات معدنی و … عنوان کرد که به کشورهای امارات متحده عربی، چین، عمان، ترکیه و هند صادر شده است.

سعیدی در جهت تسهیل انجام تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی با تاکید بر موقیعیت خاص منطقه افزود: موضوعات مطروحه از جانب فعالان اقتصادی حتما بررسی و با همکاری و تعامل سازنده سازمانهای مرتبط با امر صادرات روند رو به رشد کالاهای صادراتی را تسهیل خواهیم بخشید.

به گزارش تسنیم، فعالان اقتصادی و صادر کنندگان  ازجمله مشکلات خود در برنامه‌ریزی بلندمدت صادرات کالا را عدم آزمون و تعیین ماهیت کالاهای صادراتی خود در آزمایشگاه‌های تحت پوشش سازمان ملی استاندارد استان دانسته و خواهان رفع مشکل و پایلوت شدن  آزمایشگاه‌های استان شدند چرا که این امر موجب اطاله روند صادرات و توقف کالا های صادراتی می‌دانند.

همچنین تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی مراجع زیربط در خصوص کالاهای صادراتی موجب عدم برنامه‌ریزی بلندمدت صادرکنندگان برای بازارهای هدف خود می‌شوند.

منبع : https://www.tasnimnews.com/

نظرات