web analytics
پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۱۴:۳۶:۵۷

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

استفاده اداره مهاجرت و گمرک آمریکا از فناوری جنجالی تشخیص چهره

داره مهاجرت و گمرک آمریکا قراردادی را با شرکت کلیرویو امضا کرده تا از فناوری جنجالی و غیردقیق تشخیص چهره آن در مرزهای ایالات متحده استفاده کند.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اداره یادشده در دالاس ۲۲۴ هزار دلار به کلیرویو پرداخت کرده تا فناوری یادشده را در اختیار بگیرد، این در حالی است که منتقدان می‌گویند این فناوری از دقت کافی برخوردار نیست و ممکن است در شناسایی هویت افراد دچار خطا و اشتباه شود.

کلیرویو مدعی است فناوری هوش مصنوعی این شرکت با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته می‌تواند هویت اشخاص را شناسایی کرده و از این طریق افراد مظنون و متخلف را مشخص کند. در عین حال اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا کلیرویو را مورد پیگرد قضائی قرار داده و مدعی شده استفاده از فناوری این شرکت با توجه به مشکلاتی که دارد موجب نقض امنیت و حریم شخصی میلیون‌ها آمریکایی می‌شود.

کلیرویو ضمن رد مشکلات فنی فناوری خود تصریح کرده که اطلاعات مورد استفاده این شرکت برای شناسایی هویت افراد به طور عمومی در دسترس است. در عین حال شرکت‌هایی مانند توئیتر، فیس بوک، گوگل، لینکداین و ونمو با ارسال نامه ایی برای کلیرویو از آن خواسته اند تا از استفاده از داده‌های این شرکت‌ها برای شناسایی هویت افراد دست بردارد. همچنین تحقیقاتی در مورد تخلفات کلیرویو در استرالیا و انگلیس در جریان است

نظرات