web analytics
شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۴:۱۷:۳۴

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

از آغاز بررسی ۱۰ سند همکاری تا امضای نقشه راه تجاری

در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، طرفین در زمینه‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی، امضای نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استاندارد، گمرکی،حمل و نقل، بانکی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، آموزش و فرهنگ به توافقاتی دست یافتند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان از ۱۹ بهمن ماه در مسقط به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان برگزار شد.

در این اجلاس در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، صنعتی و معدنی، بانکی، مناطق آزاد، کشاورزی و شیلات، حمل و نقل، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و برق، گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگی، استاندارد، گمرکی، بهداشت و درمان، میان نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دولتی دو کشور در قالب پنج کمیته تخصصی مذاکرات لازم انجام شد.

همچنین ۱۰ سند همکاری میان دو کشور ایران و عمان مورد بررسی قرار گرفت، این اسناد در حوزه‌های مختلفی از جمله استاندارد، گمرکی، تجاری، حمل و نقل و ورزشی بودند و توافق شد تا مذاکرات مربوط به این اجلاس در آینده تداوم داشته باشد تا توافقات لازم به مرحله امضا برسد.

نتیجه مذاکرات در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در قالب یک صورتجلسه همکاری به امضای وزیر صمت کشورمان و وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان در مراسم اختتامیه به امضا رسید. در این صورتجلسه، طرفین در زمینه‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی، امضای نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استاندارد، گمرکی، حمل و نقل، بانکی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، آموزش و فرهنگ، و توسعه گردشگری به توافقاتی دست یافتند.

وزیر صمت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی در رأس هیئت بزرگ تجاری از بخش خصوصی در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم با هدف توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه، در در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان شرکت کرد.

هیئتی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت دادگستری، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت نفت سید رضا فاطمی امین- وزیر صمت را در این سفر همراهی کردن

منبع : www.imna.ir/news/554574/

نظرات