web analytics
جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
۰۵:۲۵:۲۶

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

۱۳ میلیون تن کالا از استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شد

اراک – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۳ میلیون تن کالا از مبدا این استان توسط ۱۳۵ شرکت حمل و نقل جاده‌ای به نقاط مختلف کشور حمل شد.

«مهرداد جهانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماهانه یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن کالا به صورت میانگین در سال جاری از مبدا استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شده‌است.

وی بایادآوری اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در حمل کالاهای اساسی به استان ادامه داد: ۴۸۰ هزار تن کالای اساسی توسط ۲۲ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از استان خوزستان و بنادر جنوب کشور به استان حمل شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۸۹۹ راننده ناوگان حمل و نقل توسط هفت هزار و ۹۴۲ دستگاه انواع تریلی، کامیون و کامیونت در استان فعالیت می‌کنند.

جهانی گفت: استان مرکزی دارای سه پایانه بار در شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان بوده و مقصد اصلی بارهای استان، استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان است.

وی از افزایش هفت درصدی جابه جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی در سال جاری خبرداد و گفت:  ۸۰۵ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر در قالب ۹۲ هزار و ۸۷۲ سفر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط ناوگان عمومی مسافری از مبدا این استان به نقاط مختلف کشور جابه جا شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: شمار سفرهای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته‌است.

جهانی گفت: ۲۷ درصد مسافران جابه جا شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی به صورت دورن استانی و ۷۳ درصد برون استانی بود که مبدا و مقصد اصلی این سفرها به ترتیب اراک و تهران است.

وی افزود: استان مرکزی دارای پنج پایانه مسافربری بوده و ۴۸ شرکت حمل و نقل مسافری در استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تعداد رانندگان ناوگان مسافری استان را یک هزار و ۹۲۵ نفر عنوان کرد و گفت: ۲۶۵ دستگاه اتوبوس فعال در استان وجود دارد که میانگین عمر آنها ۱۲ سال است.

جهانی سهم تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌های استان را ۲۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۲۴ درصد این این ترددها مربوط به ناوگان حمل کالا و یک درصد اتوبوس‌های مسافری است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود ۶۵۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های این استان تردد می‌کنند.

منبع : www.irna.ir/news/84566914/

نظرات