web analytics
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۹:۴۸:۵۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حمل و نقل روی میز وزیر

معاون وزیر راه گفت: برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقلی کشور به زودی تحویل وزیر راه می‌شود که اجرای آن، نیازمند ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حمل و نقل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی خواهد بود.

۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حمل و نقل روی میز وزیر

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای شهرام آدم نژاد بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد افزود: در آستانه برنامه توسعه هفتم کشور قرار داریم و یکی از مشکلات ما، نبود درخواست توسعه مناسب در بخش حمل و نقل است چراکه در برنامه‌های قبلی توسعه، فقط سه موضوع اخذ عوارض، گرفتن مجوز و توسعه را دنبال کرده ایم.

وی اضافه کرد: در پایانه‌ها به‌عنوان محلی برای تغییر مدل حمل و نقلی در مدیریت یکپارچه حمل و نقل مشکل داریم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در پایانه‌های مرزی جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی مشکلاتی در حوزه مدیریت یکپارچه داریم.

آدم نژاد ادامه داد: در موضوع هوشمند سازی حمل و نقل، گام‌های مناسبی برداشته شده، اما باید در شاخص‌های توسعه لجستیک توجه کنیم که رشد بخشی محقق شود و شاخص‌ها مطلوب‌تر باشند.

وی کاهش تصدی گری را جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف دانست و گفت: واگذاری امور تصدی گرانه سازمان بنادر و دریانوردی به مردم در مقایسه با دستگاه‌های دیگر این وزارتخانه وضعیت بهتری دارد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه حمل و نقل قوی‌ترین و منسجم‌ترین تشکل‌های صنفی را داریم که امیدواریم در تصمیم سازی‌ها مورد توجه باشند.

وی بر لزوم ارتباط بنادر ایرانی با بنادر کشور‌های همسایه تاکید کرد و گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقلی کشور به عنوان پروژه ملی در دستور کار است و برنامه نوسازی ناوگان در همه مدل‌های حمل و نقلی تهیه شده و تا هفته آینده تحویل وزیر راه و شهرسازی می‌شود که اجرای آن نیازمند ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در هر ۴ مدل حمل و نقل ریلی، دریایی، هوایی و جاده‌ای خواهد بود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در شرایط تحریم بندر چابهار و سواحل مکران در موضوع ورود کالا به کشور کمک‌کننده بود.

وی با اشاره به آغاز حمل یکسره کالا‌های اساسی در سال جاری گفت: در کشور شبکه راه‌ها خصوصا در بنادر و مرز‌ها نیازمند اصلاح جدی است.

منبع : http://www.ghatreh.com/

نظرات