web analytics
چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۶:۰۰:۵۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

گشایش راه ارتباطی جدید بین ایران و ارمنستان

چند روزی است که وسایل نقلیه باری و مسافری برای تردد در جاده ارتباطی ایران و ارمنستان در خاک این کشور از مسیر بازسازی شده‌ ” قاپان – داتو استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از ایروان، این جاده راهی کوهستانی است که جایگزین مسیر قبلی یعنی “قاپان – گوربس” شده است.
موضوع از این قرار است که بعد از جنگ ۴۴ روزه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سال گذشته و شکست ارمنستان، جمهوری آذربایجان براساس نقشه‌های زمان اتحاد شوروی سابق مدعی مالکیت ۲۱ کیلومتر از جاده ترانزیتی بین ایران و ارمنستان در بخش “قاپان گوریس” در این کشور شد و پس از استقرار ایست و بازرسی، شروع به دریافت حق گمرکی از خودرو‌های در حال عبور از جمله کامیون‌های ایرانی و ارمنی از این مسیر نمود، امری که باعث شد دولت ارمنستان بازسازی راه جدیدی را برای تردد وسایل نقلیه در دستور کار خود قرار دهد که پس از جتد ماه، هفته قبل عملیات آن به پایان رسید و بسیاری از خودرو‌ها حالا از این مسیر عبور و مرور می‌کنند که بسیاری از آن‌ها از بخش‌هایی از این جاده بخاطر شیب تند و گردنه‌ها و پیچ‌های کوچک آن ناراضی هستند.

گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان در جواب به گلایه‌های رانندگان اعلام کرد روند بازسازی مسیر جدید و تبدیل کردن آن به یک مسیر مناسب دامه دارد.
وی تصریح کرد: بخش صعب العبور جاده جدید، بخشی است با شیب تند، که باید بگویم ما هم اکنون در حال احداث مسیر مناسبی به جای این بخش هستیم که تا چند ماه دیگر عملیات آن به پایان می‌رسد، به جاده اصلی وصل می‌شود و رانندگان از این مسیر تردد خواهند کرد.
دولت ارمنستان همچنین در حال احداث بزرگراه شمال جنوب است؛ بزرگراهی با روسازی بتونی و هشت تونل که از مرز ایران و ارمنستان آغاز و تا مرز گرجستان و ارمنستان امتداد می‌یابد.

منبع : https://www.iribnews.ir/00DlJx

نظرات