web analytics
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۹:۲۱:۰۱

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

کمبود ناوگان برای حمل کالاهای ترانزیتی نداریم

یک مقام مسئول گفت : هیچ کمبود ناوگانی برای جابه جایی کالاها به کشورهای خارجی نداریم و همواره حمل و نقل به کشورهای خارجی در حال انجام است.

 جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایران هم اکنون با اکثر کشور‌های اروپایی مراودات تجاری دارد، گفت: به صورت سنتی با کشور‌های که قطب صنعت اروپا هستند مانند ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش و سایر کشور‌هایی که دارای قدرت اقتصادی در این منطقه هستند، تعاملات بالایی داریم و بیشتر تعاملات تجاری از جمله صادرات  و واردات را انجام می‌دهیم.

 صادرات به کشورهای اروپایی با سرعت در حال انجام است

هدایتی با بیان اینکه سال گذشته علی رغم شرایط کرونایی که در کشور داشته ایم حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار کامیون از پایانه‌های کشوری برای ترانزیت خارج شده اند که بخشی عمد‌های از آن‌ها مربوط به کشور‌های اروپایی بوده است، افزود: البته شرایط کرونایی و اعمال تحریم و سخت گیری و شرایطی که برخی از کشور‌ها داشته اند در  این روند بی تاثیر نبوده است.

او بیان کرد: در حوزه واردات و صادرات میزان حجم جابه جایی کالا توسط ناوگان جاده‌ای بسیار بالا بوده و این حجم از رشد تجاری علی رغم مشکلات موجود بسیار خوب بوده است.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای در ادامه در خصوص موضوعات مطرح شده پیرامون اینکه صادرات محصولات پتروشیمی به دلیل کمبود کامیون و ناوگان حمل ونقل جاده‌ای کاهش پیدا کرده است، گفت: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و تعداد ناوگان حمل ونقل جاده‌ای در کشور به اندازه کافی است و حتی در بسیاری از موارد میزان کامیون‌ها از میزان بار‌های موجود هم بسیار بالاتر است.

هدایتی گفت: در دوره‌ای که تحریم‌ها تشدید نشده بود و میزان صادارت و واردات ما بسیار بالا بود هم هیچ مشکلی از لحاظ کمبود کامیون نداشتیم و در حال حاضر هم که میزان صادرات و واردات در مقایسه با سال‌های بسیار قبل کاهش یافته است هم به هیچ عنوان کمبودی نداریم.

هیچ محدودیت تجاری با کشورهای ترکیه ای  از لحاظ ناوگان نداریم

او با بیان اینکه اخبار غیر رسمی از کشور ترکیه به ما رسیده است که کشور ترکیه محدودیت‌های تجاری را با توجه به شرایط تحریم و یا شرایط کرونایی و تعصبات اقتصادی خود برای برخی از صادرکنندگان ایرانی لحاظ کرده است، گفت: به طور مثال برای محصولی مانند قیر اعلام شده است که باید محصول از شرکت‌های ترکیه‌ای تاییده بگیرد که این شرکت‌ها هم از صادر کننده مبالغ بسیار بالایی برای ارائه تاییده دریافت می کنند و یا سخت گیری‌های زیادی را انجام می‌دهند که همین خود باعث ایجاد مشکلاتی در این حوزه شده است.

هدایتی توضیح داد: در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی از لحاظ ناوگان حمل ون قلی هیچ مشکلی نداریم و به هیچ عنوان نباید کاهش صادرات را برگردن ناوگان حمل و نقلی بیندازند.

او افزود: ما در حوزه حمل و نقل به هیچ عنوان کمبود کامیون نداریم و حتی پیش از دوران تحریم هم مشکل و یا کمبودی نداشته ایم و درحال حاضر هم که حجم صادرات و یا واردات کاهش پیدا کرده هم حتی مازاد ناوگان داریم، بنابراین باید شرکت‌های پتروشیمی به دنبال رفع محدودیت‌های تجاری توسط کشور‌ ترکیه باشند.

منبع : https://www.yjc.news/00WuPG

نظرات