web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۱۳:۳۴:۱۶

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

پیگیری بیمه صیادان، لایروبی اروندرود و تامین سوخت مورد نیاز لنج‌ها در مجلس

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با اعتقاد به اینکه درصورت لایروبی اروندرود به عنوان شاهرگ حیاتی تجارت و اقتصاد خوزستان، گمرک و بندر خرمشهر نیز فعال خواهند شد، گفت: رئیس مجلس با شنیدن مشکلات مردم، بر ایجاد تغییرات اساسی در منطقه تاکید کرد.

حضور دکتر قالیباف در استان خوزستان

گروه اقتصادی- به دنبال حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در  استان خوزستان و نیز شهر خرمشهر، به‌منظور نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان این استان، موضوعاتی همچون تامین سوخت مورد نیاز کشتی‌ها و لنج‌ها، لایروبی نشدن بنادر، موافقت مشارکت عراق در لایروبی اروندرود، بازگرداندن مزایای مناطق آزاد و… را مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

دکتر قالیباف رئیس مجلس همچنین در جریان این نظارت به همراه  احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر از گمرک خرمشهر بازدید میدانی کرد و به گفت‌وگو صمیمی با ترخیص‌کاران بیکار شده این گمرک پرداخت.

به همین منظور سید لفته احمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نظارت میدانی رئیس مجلس، حل مشکلات بندر و گمرک خرمشهر را برای دستیابی به رونق اقتصادی این شهر لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت:  رئیس مجلس با شنیدن مشکلات مردم برتغییرات اساسی در منطقه تاکید کرد لذا قرار است ضمن برگزاری جلساتی با وزراء و مدیران وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و اقتصاد به منظور لایروبی اروندرود و بازگرداندن مزایای مناطق آزاد، جلساتی نیز با مسئولان وزارت خارجه با هدف مشارکت عراق در لایروبی اروندرود برگزار کنند.
وی همچنین با بیان اینکه درصورت لایروبی اروندرود به عنوان شاهرگ حیاتی تجارت و اقتصاد خوزستان، گمرک و بندر خرمشهر نیز فعال خواهند شد، خبر داد: با توجه به مشکلات موجود و به منظور رونق بخشیدن بنادر، موضوع بازگرداندن مزایای مناطق آزاد از جمله مشکل ثبت سفارش ازسوی رئیس قوه مقننه پیگیری می‌شود.

به گفته این نماینده مجلس، رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان این بازدید با جمعی از پرسنل، ملوانان و صیادان بندر خرمشهر گفت‌وگو کرد و در جریان مطالبات و مشکلات آنان ازجمله کامل نبودن پوشش بیمه‌ای، اجرا نشدن قانون مشاغل سخت برای ملوانان و صیادان، تاثیرات منفی بیماری کرونا بر حمل و نقل دریایی، نبود حمایت دولت از این حوزه، لایروبی نکردن بندر، تامین نشدن سوخت مورد نیاز کشتی‌ها و لنج‌ها قرار گرفت.

بنابراین گزارش در جریان حضور رئیس مجلس در گمرک خرمشهر وی پای درد دل ترخیص‌کاران بیکار شده نشست و مشکلات و مطالبات آن‌ها را بررسی کرد و نماینده مردم خرمشهر از دکتر قالیباف خواستار حذف ثبت سفاش ارزی از گمرک خرمشهر شد چراکه این تصمیم موجب بیکار شدن۵۰۰ نفر ترخیص کار به طور مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

منبع : http://tnews.ir/

نظرات