web analytics
چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۵:۵۹:۰۸

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

نقل و انتقال کانتینرها در گمرک هوشمند می شود| پایان تخلف با پلمب الکترونیکی

لطیفی، سخنگوی گمرگ ایران گفت: این سازمان با بهره گیری از دانش روز دنیا و استفاده از ابزارهای مدرن الکترونیکی بر ریل هوشمندسازی قرار گرفته و با بکارگیری هوش مصنوعی مسیر پیشرفت را می پیماید.

گروه اصناف و بازرگانی: سید روح الله لطیفی در گفتگو با «خبرگزاری بازار» گفت: بحث هوشمندسازی گمرکات فرایندی است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیا روز به روز متحول تر می شود چرا که استفاده از هوش مصنوعی و بلاکچین اکنون جای خود را به فعالیت های فیزیکی داده اند و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در این مسیر گام بر می دارد.
وی با بیان اینکه ابزارهای کنترل کننده غیرانسانی نامحسوس اکنون جایگزین فعالیت های انسانی شده اند، گفت: استفاده از دستگاه ایکس ری نمونه ای از این اقدامات  است که در شبکه گمرک کشور از آن به خوبی استفاده می شود.

هم اکنون ۱۳۰ گمرک اصلی که جزو اماکن پرتردد مرزی کشور به شمار می روند قراراست با قراردادی که با شرکت های دانش بنیان داخلی منعقد شده به آخرین فن آوری های روز دنیا و هوش مصنوعی تجهیز شوند

هوشمند سازی ۱۳۰ گمرک فعال و پرتردد کشور
وی افزود: هم اکنون ۱۳۰ گمرک اصلی که جزو اماکن پرتردد مرزی کشور به شمار می روند قراراست با قراردادی که با شرکت های دانش بنیان داخلی منعقد شده به آخرین فن آوری های روز دنیا تجهیز شوند.  به طور مثال در بحث پلمب الکترونیکی هوشمند که فن آوری آن در داخل انجام می شود، طوری است که این پلمب ها دیگر چون گذشته بصورت فیزیکی انجام نمی گیرد بلکه با استفاده از هوش مصنوعی و تراش هایی که در پلمب کانتینرها بکارگرفته می شود، تمام فعل و انفعالات و امکان دستیابی به درون کامیون ثبت، ضبط، گزارش و در اختیار پلیس و گمرک قرار می گیرد.

با بهره گیری از ابزارهای پیشرفته الکترونیکی رهگیری نقل و انتقالات از طریق موبایل و سیستم های مدرن در گمرکات تسهیل شده است از طرفی با توجه به اتصال گمرکات کشور به  سامانه های تعریف شده در دستگاههای و سازمانها،  بنابراین امکان جعل اسناد و … در این سازمان صفر شده است

جعل اسناد در گمرک به صفر رسید
سخنگوی گمرک ایران اضافه کرد: با بهره گیری از ابزارهای پیشرفته الکترونیکی رهگیری نقل و انتقالات از طریق موبایل و سیستم های مدرن در گمرکات تسهیل شده است از طرفی با توجه به اتصال گمرکات کشور به سامانه های تعریف شده در دستگاههای و سازمانها  بنابراین امکان جعل اسناد و … در این سازمان به صفر رسیده است.
لطیفی اظهار داشت: حذف کاغذ از فرایند گمرک و جایگزین شدن هوش مصنوعی و بلاکچین به جای آن تاثیر بسزایی بر شفافیت امور به جای گذاشته است و امکان خطای انسانی را به صفر نزدیک کرده است. همچنین استفاده از پهپادها کنترلی برای رصد محموله ها در کانتینرها نیز ابزارهای نوینی دیگری است که فعایت گمرکات را هوشمند کرده است.

منبع : https://www.ghatreh.com/news

نظرات