web analytics
شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۱:۱۲:۴۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

ممنوعیت تردد به شهرها بر اساس رنگ‌بندی قرمز و نارنجی اِعمال می‌شود

سرهنگ اصغر زارع روز سه‌شنبه افزود: در زمان حاضر سفر از و به شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارند ممنوع و جریمه‌های مربوط به آن نیز بطور هوشمند در حال ثبت شدن است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر اغلب شهرهای استان اصفهان در وضعیت قرمز یا نارنجی هستند، اظهار داشت: به عنوان مثال امکان خروج از شهری که در وضعیت زرد است، وجود دارد اما همان خودرو نمی‌تواند وارد شهری که در وضعیت نارنجی یا قرمز است، شود.

زارع با اشاره به اینکه دوربین‌های جاده ای به طور کشوری مدیریت می‌شود، تصریح کرد: در زمان حاضر همه دوربین‌ها فعال است و جریمه خودروها بر اساس محدوده تعریف شده شهری و وضعیت رنگ‌بندی آنها اعمال می‌شود.

رییس پلیس راه اصفهان با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری و ماندن در خانه به‌دلیل شرایط موج پنجم کرونا، گفت: با وجود همه هشدارها و تذکرهای داده شده عده ای به‌دلیل تردد به شهرهای قرمز و نارنجی جریمه می‌شوند و ما جریمه‌های سنگین بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان نیز در این زمینه داشتیم.

زارع با اشاره به اینکه ورود خودروها از استان های همجوار نیز از ۹ ورودی اصلی اصفهان کنترل می شود، اضافه کرد: در زمان حاضر تردد در همه جاده های استان برقرار است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

وی خواب آلودگی را یکی از عوامل اصلی تصادفات جاده ای در روزهای اخیر در استان خواند و اظهار داشت: برخی از رانندگان با وجود خستگی و خواب آلودگی اصرار به رانندگی دارند که همین امر در چند مورد به تصادف منجر شده است.

رییس پلیس راه اصفهان، عدم رعایت قوانین، سبقت و انحراف به چپ در جاده های ۲ طرفه را نیز از دیگر عوامل تصادفات جاده ای اخیر در استان دانست.

وی درباره وضعیت برخی از جاده ها و نقاط حادثه خیز اصفهان مانند محور ” قلعه شور ” ( در جنوب کلانشهر اصفهان) تاکید کرد: پلیس راه اصفهان در چند نوبت تا کنون خواستار اصلاح و ساماندهی این محورها شده است.

استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت قرمز همه گیری کووید-۱۹ قرار دارد و به غیر خور و بیابانک (با وضعیت زرد)، نایین، نطنز، آران و بیدگل و گلپایگان (با وضعیت نارنجی)، سایر شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار حدود چهار هزار بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند. استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

منبع : https://www.ghatreh.com/news/nn60593420/

نظرات