شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
۰۷:۳۰:۰۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

معاون اول رییس جمهوری از مشکلات کالاهای گمرکی شهید رجایی مطلع شد

بندرعباس- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری در جریان بازدید از بندر و گمرک شهید رجایی از مسائل و مشکلات فراروی تشریفات گمرکی در بندر شهید رجایی و چالش‌های پیش روی فرایند ترخیص کالا مطلع شد.

اسحاق جهانگیری روز شنبه همچنین در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی همچون اسکله، اتاق فرمان و روند بارگیری و تخلیه کشتی‌ها، با توضیح استاندار هرمزگان و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، در جریان آخرین وضعیت موجودی انبارها و میزان واردات و صادرات کالا در این بندر قرار گرفت.
وی همچنین از بخش‌های مختلف مجتمع بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد و همزمان با این بازدید از ۱۲ طرح دریایی و بندری در سطح استان هرمزگان به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

قرار است تا ساعتی دیگر نشستی به ریاست معاون اول رییس جمهوری و مسوولان اقتصادی و بنادر و گمرکات استان هرمزگان برای حل مسائل و مشکلات گمرکی بندر شهید رجایی برگزار و تصمیم‌های لازم برای سرعت بخشیدن به فرایند ترخیص کالا اتخاذ شود.
رییس کل گمرک ایران نیز در جریان این سفر با ارائه گزارشی وضعیت کالاهای گمرکی در بندر شهید رجایی را تشریح کرد وگفت: گمرک شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین گمرک کشور، امانتدار کالاهای گمرکی در این منطقه است.
مهدری میراشرفی افزود: بخشی از این کالاها مربوط به بخش خصوصی و وارد کنندگان و بخشی دیگر نیز مواداولیه و مصرفی در این گمرک نگهداری می‌شود که باتوجه به محدودیت فضای نگهداری انتظار می‌رود صاحبان کالاها نسبت به سرعت بخشی و انتقال کالاهای خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های سفر معاون اول رییس جمهوری به هرمزگان تعیین تکلیف سریع‌تر کالاهای سریع الفساد و اموال تملیکی در گمرک شهید رجایی است که در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مورد بررسی وارزیابی قرار می گیرد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان و بازدید از گمرکات استان صبح امروز شنبه وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت صنعت ومعدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه وشهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان؛ جهانگیری را در سفر یک روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.
افتتاح مرحله دوم فولاد سازی شرکت فولاد کاوه و بیمارستان فوق تخصصی شریعتی بندرعباس، بازدید از بندر و گمرک شهید رجایی و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون اول رییس جمهوری به هرمزگان است.
از ۷۱ بندرتجاری و صیادی هرمزگان ۳۲ بندر آن ازجمله شهید رجایی، شهید باهنر، شهید ذاکری قشم کاوه، شهید حقانی، بندرلنگه، سیریک، کلاهی، کریان، تیاب، جاسک، چارک، آفتاب، قشم و جوادالائمه با داشتن گمرک فعال است.
مجتمع بندری شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم‌ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده‌های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را برعهده دارد.
این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع : www.irna.ir/news/84054648/

نظرات