web analytics
سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۴:۴۲:۱۶

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

محموله صادراتی ارسالی به کشور افغانستان بنزین نبود

سخنگوی گمرک ایران گفت: ۱۲ محموله هیدروکربن سبک به گمرک اظهار شده بود و تشریفات گمرکی برای خروج هیدروکربن انجام شد، بنابراین مسئولیت اظهار خلاف واقع بر عهده تاجر افغان به مقامات کشورش است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سید روح الله لطیفی در واکنش به ادعای طالبان مبنی بر مرجوع کردن ۱۲ تانکر حامل بنزین بی کیفیت به ایران گفت: تعداد ۱۲ دستگاه تانکر صادراتی حامل هیدروکربن سبک از مبدا گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان طی دو فقره اظهارنامه صادراتی به شماره سریال‌های ۴۵۰۶۶۴ و ۴۵۱۰۷۲ به مقصد گمرک میلک واصل شد که پس از انجام تشریفات قانونی برای صادرات هیدروکربن (و نه بنزین) در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به مقصد کشور افغانستان خارج شد.

سخنگوی گمرک ایران افزود: در ابتدا دو دستگاه تانکر حامل هیدروکربن سبک به گمرک میلک در استان سیستان و بلوچستان مرجوع شد که با اعلام مجدد تاجر افغان مجددا محموله به کشور افغانستان بازگردانده شد.

وی تاکید کرد: اسناد و مدارک کالا و اظهار نامه مذکور صادرات هیدروکربن سبک است نه بنزین و اینکه تاجر افغان به گمرک کشور خود چه اظهار کرده و یا چگونه این محصول را توزیع، استفاده و یا به فروش می رساند در صلاحیت، حاکمیت و قوانین کشور افغانستان است و با وجود پیگیری‌ها و تماس‌های متعددی که در این خصوص با مسئولین گمرک ولایت نیمروز انجام گرفته هیچ مسئولیتی برعهده گمرک ایران و واحد تولیدی در کشورمان نیست. متاسفانه در روز نهم خرداد ماه تعداد ۱۲ دستگاه تانکر هیدروکربن سبک به پایانه مرزی میلک برگشت داده شد.

گفتنی است، در فیلم های منتشره توسط طالبان، تجار بر خرید ارزان قیمت برخی محصولات دیگر به جای بنزین تاکید دارند.

محموله صادراتی ارسالی به کشور افغانستان بنزین نبود
منبع : mehrnews.com/xXNDc

نظرات