web analytics
جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
۲۰:۳۷:۴۹

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

فعال اقتصادی فارس: گشایش در صادرات، نیازمند حل مشکلات ارزی است

شیراز-ایرنا- عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: گشایش در امر صادرات کشور و استان، نیازمند اتخاذ تدابیری برای حل مشکلات ارزی صادرکنندگان است.  

خسرو فروغان، دوشنبه در نشست کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس که به صورت همایش مجازی (وبینار) برگزار شد، افزود: تاکنون اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی، نامه نگاری‌های متعددی در حوزه مشکلات ارزی صادرکنندگان به همراه ارائه راهکارهای عملیاتی و کاربردی به اتاق ایران و مسوولان ارشد دولتی انجام داده و منتظر اقدام قاطع و راهگشا در این زمینه است.
وی ادامه داد: بخش خصوصی از استاندار فارس هم انتظار دارد که پیگیر مشکلات ارزی صادرکنندگان این استان در سطح ملی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت که شنونده صدای بخش خصوصی است، باشد.
او اظهار داشت: همچنین نیاز است نشست کارگروه توسعه صادرات استان برای حل مشکلات ارزی صادرکنندگان و تولید کنندگان فارس هر چه زودتر برگزار شود تا بتوان مسائل این بخش را شناسایی کرد.
رییس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: تصمیماتی که در حوزه صادرات کشور از سوی مسوولان اتخاذ شده نتوانسته مشکلی از بخش خصوصی حل کند و این امر به دلیل تفاوت قیمت ارز بازار آزاد و ارز نیمایی است.
فروغان گفت: در شرایط فعلی، بسیاری از صادرکنندگان و تولیدکنندگان بزرگ و باسابقه، زیان‌ دیده‌اند و این در حالی است که فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با علاقه و عشق به کشور در میدان حضور دارند و با وجود تمام سختی‌ها به وظایف خود به عنوان سربازان اقتصادی این مرز و بوم عمل می‌کنند.
وی بیان داشت: سربازان اقتصادی بخش خصوصی به دنبال ورود و نفوذ به بازارهای بین‌المللی و ارائه کالاهای باکیفیت ایرانی هستند اما با برخی تصمیم‌های غیرکارشناسی و صدور بخشنامه‌های متعدد داخلی گره‌هایی در کار آنها ایجاد می‌شود که موجب مختل شدن فعالیتشان می‌شود.

منبع : www.irna.ir/news/84198712/

نظرات