web analytics
پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۲۲:۲۰:۱۵

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب در مذاکرات رستم قاسمی با روس‌ها

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به روسیه از گسترش همکاری‌های ایران با این کشور در حوزه حمل و نقل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در بدو ورود به مسکو با اعلام گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: خوشبختانه در مراودات روسیه و ایران طی چند هفته گذشته اتفاقات مهمی رخ داده و در سفر اخیر به روسیه جلسات متعددی پیش رو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اولین جلسه در این سفر با وزیر حمل و نقل روسیه خواهد بود، عنوان کرد: در این جلسه در خصوص موضوعات مختلف از جمله بحث‌های حمل و نقلی به گفت‌وگو خواهیم نشست. همچنین در این سفر نهایی کردن قراردادهای گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موضوع اینچه برون و گرمسار از جمله مواردی است که در گذشته مطرح و قراردادهایی بین این دو کشور منعقد شده است، اظهار کرد: همچنین بحث‌هایی در خصوص ترانزیت نیز می‌تواند در این سفر بین ایران و روسیه مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی به همکاری تهران و مسکو در طرح‌های مشترک ریلی اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر روسیه از طریق دو خط ریلی در داخل ایران به بندر شهید رجایی چابهار در خلیج فارس متصل است؛ ضمن آنکه معاملات متقابلی بین ایران و روسیه در بحث صادرات و واردات و موضوع حمل و نقل وجود دارد که این مساله از دستور کارهای مذاکرات خواهد بود.

وی با اشاره به بحث گذرگاه ریلی شمال به جنوب در ایران، اظهار کرد: گذرگاه شمال به جنوب در دو نقطه ریل متصل است و می‌تواند بلافاصله شروع شود که این دو نقطه از طریق اینچه برون متصل است که هم اکنون می‌تواند به خلیج فارس متصل باشد، همچنین از طریق جلفا و نخجوان نیز متصل هستیم که این موضوع را جزو مباحث مذاکرات قرار می‌دهیم.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی به منظور توافق در زمینه پروژه‌های مختلف حمل و نقلی، ترانزیتی، فعال‌سازی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب و توسعه همکاری در بخش حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی صبح امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت وارد مسکو شد.

منبع : mehrnews.com/xXz28

نظرات