web analytics
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۹:۵۵:۱۲

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی اجرا شود

رشت – ایرنا – استاندار گیلان بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل ریلی، هوایی، شهری و بین شهری به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کرد.

به  گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با تأکید بر ضرورت مشارکت اثربخش نخبگان و رسانه‌ها در جهت اقناع افکار عمومی برای ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون و نیز پیگیری مجدانه برای تزریق دُز دوم واکسن در گیلان، کاهش ابتلا به بیماری را با رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی توسط عموم جامعه ممکن دانست.

وی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و عوامل اجرای طرح واکسیناسیون برای پیشگیری و کنترل کرونا ، به وجود نگرانی درخصوص موج ششم این بیماری اشاره و تصریح کرد: باید ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از مواجهه با موج جدید آمادگی لازم در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد.

استاندار گیلان بر ضرورت مشارکت نخبگان، افراد دارای تریبون، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اصحاب رسانه و ظرفیت‌های مختلف برای اقناع افکار عمومی جهت انجام واکسیناسیون تأکید و تصریح کرد: با تأکید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری؛ با به‌ روزرسانی پروتکل‌ها باید هوشمندسازی جایگزین عادی سازی شود.

عباسی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی و نیز استفاده از ماسک پس از واکسیناسیون خواستار تبیین بیشتر اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان بهداشتی برای مردم از طریق برنامه‌های مختلف رسانه‌ای شد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره  به روند بازگشایی مدارس متناسب با شرایط هر منطقه ، افت تحصیلی را تهدیدی برای روند آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق فضای مجازی عنوان و تاکید کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان بسیار حائز اهمیت است و باید در این مسیر عدالت آموزشی رعایت شود.

 عباسی با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۸ درصد جامعه هدف گیلان ، دوز اول واکسن و ۶۴.۵ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: درخصوص دوز دوم باید با تلاش مضاعف به بیش از ۸۰ درصد برسیم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن برای کادر درمان، افراد با سنین بالای ۶۰ سال و ایمنی ضعیف بدن بر اساس دستورالعمل های ابلاغی تأکید و خاطرنشان کرد : پرداخت مطالبات کادر درمان باید در اولویت باشد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش ؛ با قدردانی از نمایش اقتدار جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریای عمان و صیانت از حریم امنیت مرزهای کشور اظهار داشت: علیرغم تلاش نیروهای آمریکایی برای تغییر مسیر نفتکش به وسیله چندین بالگرد و ناو جنگی؛ با تلاش نیروهای سپاه و اجرای عملیات هلی بُرن در عرشه کشتی، عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکایی‌ها ناکام ماند و افتخار دیگری برای کشور عزیزمان رقم خورد.

گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع کرونا در کشور بود .

بر اساس آخرین آمار ارئه شده؛ سه شهرستان ماسال، شفت و سیاهکل از وضعیت زرد کرونایی خارج و وارد رنگ بندی آبی شدند و به این ترتیب شمار مناطق آبی کرونایی با احتساب املش به چهار شهرستان رسید.

همچنین شهرستان رودبار نارنجی و رشت ، خمام، رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، بندرانزلی، فومن، رضوانشهر، تالش و آستارا زرد هستند. 

منبع : www.irna.ir/news/84531664/

نظرات