web analytics
سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
۱۰:۱۹:۲۵

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

صادرات ۴.۵ میلیارد دلاری آهن و محصولات مرتبط

سخنگوی گمرک گفت: صادرات انواع محصولات مرتبط با آهن در هشت ماه امسال به بیش از چهار و نیم میلیارد دلار رسید که سهمی بیش از ۱۴ درصد ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش زنهار، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک افزود: با رشد تولید و صادرات محصولات مرتبط با آهن از محصول نیمه تمام، انواع میله، شمش و صفحات آهنی یا فولادی در هشت ماه نخست امسال بیش از چهار و نیم میلیارد دلار با بیش از ۲۵ کد تعرفه صادر شد که ۱۴.۵ درصد کل صادرات ۳۱ میلیارد دلاری کشور در این مدت را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در کل سال ۹۹، ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۹۴ تن انواع محصول مرتبط با آهن و فولاد به ارزش سه میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۲۵۳ دلار صادر شده بود که دو میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۵ تن آن انواع سنگ آهن و مشتقات آن به ارزش ۱۰۵ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۸۸ دلار و هشت میلیون و ۸۳۷ هزار و ۵۹ تن آن محصولات مرتبط با آهن و فولاد به ارزش سه میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۶۵ دلار بوده است که کمتر از سه درصد ارزش کالای صادره سنگ آهن و مابقی محصولات نیمه تمام و نهایی بودند.

سخنگوی گمرک گفت: در هشت ماهه نخست امسال، صادرات محصولات آهنی از کل یکسال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار بیشتر شده است به گونه‌ای که ۳ محصول آهنی در هشت ماهه امسال در لیست ۱۰ قلم نخست کالای صادراتی کشور قرار گرفته است.

لطیفی افزود:یک میلیون و ۶۱۲ هزار تن محصولات نیمه تمام از آهن با کدتعرفه ۷۲۰۷۱۲۹۰ به ارزش یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلار، یک میلیون و ۷۶۲ هزارتن شمش آهن یا فولاد به ارزش یک میلیارد و ۷۲ میلیون دلار با کدتعرفه ۷۲۰۶۱۰۰۰ و یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن انواع میله‌های آهنی به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار با کدتعرفه ۷۲۱۴۲۰۰۰ در هشت ماه سال جاری صادر شده است.

لطیفی گفت: این سه محصول به ترتیب در جایگاه چهارم، ششم و دهم کالاهای صادراتی ایران در هشت ماه نخست قرار گرفتند.

لطیفی توضیح داد: محصولات نیمه تمام از آهن، دو درصد وزن و ۳.۷ درصد ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۷ درصد در وزن و ۲۲۱ درصد در ارزش رشد داشته است.

وی افزود: انواع شمش آهنی و فولادی نیز ۲.۱ درصد وزن و ۳.۴ درصد ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده و رشد ۴۴ درصدی در وزن و ۱۴۹ درصدی در ارزش داشته است.

لطیفی ادامه داد: یک و نیم درصد وزن و ۲.۷ درصد ارزش صادرات کشور اختصاص به میله‌های آهنی و فولادی داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶۲ درصد و از لحاظ ارزش ۱۶۸ درصد رشد داشته است.

منبع :https://www.zenhar.news/fa/tiny/news-7310

نظرات