web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۰۳:۴۵:۴۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

صادرات موفق در گرو ایجاد زیرساخت و بازاریابی صحیح است

اقتصاد ایران: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با بیان اینکه صادرات در کشور ما اصولی انجام نمی شود، گفت: برای صادراتی موفق باید زیرساخت ها را فراهم کرد و این در حالی است که حتی بازاریابی محصولات در کشورهای هدف به خوبی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، محمدرضا صفا امروز در نشستی با حضور رییس اتاق اصناف پیرامون میز صادرات اصناف که با حضور دبیر کل اتاق و رییس اداره بازرگانی خارجی همراه بود ، اظهار داشت: صادرات موفق در گرو بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف است و تا مدامی که قبل از بازاریابی به دیگر ابعاد صادرات بپردازیم راه به جایی نخواهیم برد.

صفا با اشاره به تحریم های ظالمانه و فشاری که بر صادرکنندگان وارد می شود، بیان داشت: صادرات در برهه کنونی به دلیل تحریم ها با مشکلات عدیده ای روبرو است و در این بین خودتحریمی ها و قوانین سخت و دست و پاگیر نفس صادرکنندگان را به شماره انداخته است.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس بیان داشت: تجارت پیشینه مردم هرمزگان است و نباید فرصت تجارت از تجار و بازرگانان گرفته شود.

صفا با بیان اینکه قوانین مشخصی برای صادرات وجود ندارد، افزود: صادرات بی رویه و بدون برنامه، عدم شناخت بازارهای هدف و گذر از قوانین داخلی و مشکلات ارزی معضل امروز صادرات است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اتاق بازرگانی بندرعباس در بعد واگذاری کارت عضویت و بازرگانی همکاری های لازم را با متقاضیان دارد و همواره حامی تجار و بازرگانان استان است.

وی خطاب به اصناف و بازاریان گفت: ما این قول را به صنوف مختلف می دهیم که بتوانند از ظرفیت شورای گفتگو برای حل مشکلات و موانع خود استفاده کنند و اتاق در این زمینه یاریگر خواهد بود.

نظرات