جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۴:۰۰:۱۵

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

صادرات اولین محموله ذغال‌سنگ حرارتی از ایستگاه راه آهن زرند

مدیرکل راه آهن استان کرمان از صادرات اولین محموله ذغال‌سنگ حرارتی از ایستگاه راه آهن شهید حسن‌زاده شهرستان زرند به مقصد کشور ترکیه خبر داد.

ارجونی مدیرکل راه آهن استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار کرد: اولین محموله زغال‌سنگ حرارتی از ایستگاه راه آهن شهید حسن‌زاده شهرستان زرند به مقصد کشور ترکیه بارگیری شد.

وی عنوان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی  خوشبختانه شاهد صادرات ۵۵۰ تن زغال‌سنگ حرارتی هستیم که این میزان ذغال‌سنگ در قالب ۱۰ واگن باری با طی مسافت ۲ هزار کیلومتر در مدت زمان یک هفته به وان ترکیه صادر می‌شود.

ارجونی گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده، ماهیانه ۴ هزارتن ذغال‌سنگ حرارتی به‌صورت منظم صادر می‌شود.

مدیرکل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه کاهش سوخت  حمل و نقل ریلی در مقایسه با وسایل نقلیه جاده‌ای یک به هفت هست و هرواگن باری موجب کاهش حدود ۳ کامیون در جاده‌ها می‌شود که خود نقش بسزایی در کاهش ترافیک جاده‌ای و حوادث رانندگی خواهد داشت، افزود: بنابر این امیدواریم شاهدافزایش  توسعه صنعت ریلی در صنایع و معادن این منطقه باشیم.

علی صادق‌زاده فرماندار  زرند هم اظهار داشت: خوشحالیم که به میمنت ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و در شرایط تحریم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با مشارکت بخش خصوصی  اولین محموله ذغال‌سنگ  حرارتی از ایستگاه راه آهن شهرستان زرند به مقصد کشور ترکیه صادر می‌شود و با این صادرات نقش موثری در رونق معادن دارد.

فرماندار زرند ادامه داد: در راستای  قانون برنامه ششم توسعه و صادرات غیر نفتی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است، خوشبختانه شاهد صادرات اولین محموله ذغال‌سنگ  هستیم  و مهمترین ویژگی اقتصاد مقاومتی به این معنا که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی بتوانیم به بازارهای جهانی نفوذ کنیم که خوشبختانه در شهرستان زرند این مهم محقق شده است.

منبع : http://fna.ir/5griq

نظرات