web analytics
جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
۰۶:۲۵:۰۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

سهم بالای بندر شهیدرجایی از واردات، صادرات، ترانزیت و ترانشیپ کالای کشور

شناسایی ۳۳۲ سازه و تاسیسات دریایی در هرمزگان و سهم بالای بندر شهیدرجایی از واردات، صادرات، ترانزیت و ترانشیپ کالای کشور و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به‌شمار می‌آیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

شناسایی ۳۳۲ سازه و تاسیسات دریایی در هرمزگان

در بیست و یکمین نشست کمیته استانی ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان، بر لزوم همگرایی تمامی دستگاه ها، ارگان‌ها و نهادها در راستای اجرای قوانین حوزه دریا و سواحل و همچنین ضرورت شناسنامه دار شدن تمامی ۳۳۲ سازه‌ها و تاسیسات دریایی در این استان تاکید شد.

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی بررسی سوانح به منظور ارتقاء عملکرد بازرسان

دوره آموزشی «بررسی سوانح دریایی» در راستای ارتقاء ایمنی دریانوردی ناوگان تجاری دریایی کشور و کاهش بروز سوانح دریایی به میزبانی بندر شهید رجایی بر گزار شد.

ساخت یک فروند شناور مسافربری در قشم 

یک فروند شناور مسافربری پیشرفته کاتاماران به دست متخصصان داخلی در یکی از کارخانجات شناور سازی قشم ساخته شد.

شناور مغروقه «سارا » از آبراه خورموسی خارج‌ شد 

شناور مغروقه «سارا » که از ۱۵ سال پیش در مسیر کانال خورموسی غرق شده بود، از عمق ۱۷ متری این آبراه بطور کامل خارج سازی و لاشه آن به ساحل بندر امام منتقل شد.

سهم بالای بندر شهیدرجایی از واردات، صادرات، ترانزیت و ترانشیپ کالای کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد بندر شهیدرجایی برای کشورهای شمالی دریای خزر به منظور سرمایه گذاری و ترانزیت کالا، گفت: فاصله این بندر تا مسیر کشتی‌ها در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، بسیار کوتاه است.

بررسی چالش‌های توسعه صادرات از بندرامیرآباد 

اعضای کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی چالش‌های موجود در توسعه صادرات کالا از طریق مرزهای آبی و چگونگی افزایش مراودات بین‌المللی کالا در بندرامیرآباد را بررسی کردند.

سفرهای دریایی فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و‌ارائه کارت واکسن 

سرپرست معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمهیدات لازم برای از سرگیری سفرهای دریایی اندیشیده شده است.

روابط ایران و آذربایجان برادرانه بوده و خواهد بود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان همواره برادرانه بوده و خواهد بود از مذاکره با این کشور برای تاسیس کریدور خلیج-فارس دریای سیاه خبر داد.

رکورد تازه‌ خروج کالاهای اساسی از بندر امام

به دنبال بارگیری و ارسال بیش از ٧٧ هزار تن انواع کالاهای اساسی در یک شبانه‌روز، رکورد تازه‌ای در زمینه خروج کالاهای اساسی از مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ثبت رسید.

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، فعالیت شناورهای رو-رو را عامل توسعه حمل‌ونقل دریایی کشور توصیف کرد وگفت: ایران؛ از پتانسیل بسیار بالایی در این حوزه برخوردار است.

رشد ۵۷ درصدی سفرهای دریایی در بنادر مسافری مرکز استان هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر در بنادر مسافری مرکز استان خبر داد.

منبع : https://dolat.ir/

نظرات