web analytics
پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۱۴:۵۸:۲۴

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

سایت آتش‌نشانی در سه گمرک ایران و افغانستان ایجاد شود

ایسنا/خراسان رضوی سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد با اشاره به اینکه سقف مراودات تجاری بین ایران و افغانستان حدود ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار است، پیشنهاد ایجاد سایت آتش‌نشانی در سه گمرک همجوار با کشور ایران را مطرح کرد.

عبدالجابر انصار در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان مشهدی اعزامی به عملیات اطفای حریق گمرک اسلام قلعه افغانستان اظهار کرد: از زحمات بی‌شائبه آتش‌نشانان شهر مشهد تشکر و قدردانی می‌کنم و مراتب قدردانی و تشکر خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال ارفاق و عنایاتی که طی ۴۰ سال به ملت مجاهد افغانستان داشته‌اند و میزبانی شایسته از مهاجران افغان و حضور در حادثه اخیر اعلام می‌کنم.

وی افزود: در حادثه آتش‌سوزی از آقای جهانگیری، معاون رییس‌جمهور، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، فرماندار تایباد و تمام مسئولان استانی تشکر و قدردانی می‌کنم که با تصمیم به موقع و برگزاری کمیته و کمیسیون‌های اضطرار، بررسی و آسیب‌شناسی تدابیر لازم را اخذ کردند.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد بیان کرد: همچنین از پرسنل شجاع و زحمت‌کش آتش‌نشان که همیشه با آتش درگیر هستند و زمانی که ما از آن فرار می‌کنیم، خود را به دل آتش می‌زنند، تشکر می‌کنم زیرا زحمات، غیرت و شجاعت آنان نشان‌دهنده ایمان آنان است و امیدوارم همیشه کانون خانواده آنان گرم از محبت باشد و خداوند به روح حضرت محمد(ص) و حرمت ابراهیم خلیل‌الله(ع) که نجات‌دهنده همه ما از آتش دورخ هستند، همه آتش‌ها به گلستان تبدیل کند.

انصار خاطرنشان کرد: این حادثه چالش‌ها و زحمات زیادی را بر ملت فغانستان وارد کرده اما می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد و زمینه همکاری دو ولایت و استان همجوار را مساعد نمود؛ به این شکل که از دانش و تکنولوژی آتش‌نشانان مشهدی برای ارتقای آتش‌نشانان مستقر در گمرکات استفاده کرد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوارم کمیته‌های مشترکی میان این دو کشور در راستای تسهیل برنامه‌ریزی و اقدام در مواقع بحرانی تشکیل شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد گفت: همیشه حرف از خواهرخواندگی میان شهرها می‌شود اما بنده معتقدم ایران و افغانستان خواهرهای دوقلوی یکدیگر هستند زیرا در شهر مشهد مسجد گوهرشاد بیگم و در هرات مقبره، مسجد و مصلی گوهرشاد بیگم قرار دارد. همچنین ما در ملت، زبان، دین و مذهب با یکدیگر مشترک هستیم و مرزهای سیاسی و جغرافیایی نمی‌تواند ما را منفک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد انصار عنوان کرد: امیدوارم همان‌گونه که در همه مشکلات همراه مردم افغانستان و همدرد مشکلات آنان بوده‌اید، ما نیز هنگام برقراری صلح بتوانیم در راه شکوفایی و آبادانی کشور خود و ایران سهم به‌سزایی داشته باشیم و نیکی‌ها و دوستی‌های ملت ایران را با خوبی‌ها جبران کنیم.

منبع : https://www.isna.ir/news/99120200416/

نظرات