web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۰۲:۰۴:۰۱

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل

رکود ترخیص کالاهای رسوبی در گمرک شکست

معاون فنی گمرک از ترخیص بیش از یک میلیون تن انواع کالا از گمرکات در راستای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خبر داد.

به گزارش مشرق، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک با اشاره به آخرین وضعیت ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور گفت: از روز ۱۹ آبان ماه که دستورالعمل مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای ترخیص کالاهای رسوبی ابلاغ شد تا روز ۲۰ آبان با همکاری شبانه روزی گمرکات طی یک روز حدود ۱.۱ میلیون تن انواع کالا از گمرکات سراسر کشور ترخیص شد.

معاون فنی گمرک گفت: این کالاها شامل مواد اولیه تولید، کالاهای اساسی و نهاده های دامی، تجهیزات صنعتی،‌کالاهای واسطه ای، اقلام مربوط به پروژه ةای راهبردی و تولیدی میباشند.

به گفته این مقام مسئول، طی ماههای ابتدایی سال و ابتدای آبان ماه تنها ۱۵ میلیون تن کالا  از گمرکات کشور ترخیص شده بود که بر این اساس به صورت میانگین هر ماه ۲ میلیون تن کالا وارد کشور میشد اما با عملیاتی شدن مصوبه دولت ظرف یک روز حدود ۱ میلیون تن کالا ترخیص شده است و این موضوع یک رکورد محسوب میشود.

وی افزود، ترخیص اقلام ضروری مردم به صورت شبانه روزی در گمرکات کشور در جریان است و امیدوار هستیم با نظارت سایر مراجع این افزایش عرضه و ترخیص گسترده کالا منجر به کاهش فوری قیمت کالاها در بازار شود.

مشکل برنج‌های رسوبی حل شد

ارونقی گفت: مشکل مربوط به برنجهای رسوبی در گمرکات نیز حل شده است و با صدور مجوزهای معتبر از سوی سازمان استاندارد محموله های رسوبی برنج نیز در حال ترخیص از گمرکات میباشد.

معاون گمرک گفت: حدود ۲۰ هزار تن برنج که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد و در گمرکات رسوب کرده بود در حال ترخیص میباشد و در اختیارشرکت  بازرگانی دولتی قرار خواهد گرفت.

منبع : mshrgh.ir/1142140

نظرات