web analytics
شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۹:۲۳:۳۴

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

روزانه ۱۲۰۰ دستگاه کامیون از گمرکات آذربایجان غربی تردد دارند

ارومیه- ایرنا- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: روزانه هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون از گمرکات استان به داخل یا خارج کشور تردد دارند که بیشترین رقم مربوط به مرز بازرگان است.

توحید آذربد روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: از این میزان، حدود ۷۰۰ دستگاه کامیون مربوط به مرز بازرگان، حدود ۳۰۰ دستگاه مربوط به تمرچین پیرانشهر و بقیه مربوط به دیگر مرزهای رسمی استان با ترکیه و نخجوان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹ گمرک فعال در آذربایجان غربی داریم که برخی از آنها نظیر مهاباد و خوی، در مرز نیستند و با توجه به این رقم، بیشترین تعداد گمرک کشور مربوط به این استان است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی ادامه داد: از ۲۳ پایانه مرزی کشور نیز پنج پایانه رسمی در این استان است که در این خصوص نیز رتبه نخست کشوری را داریم.

آذربد از وجود ۱۲ دستگاه ایکس ری در گمرکات آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: این ایکس ری ها به صورت کامیونی، مسافری و پالتی است که مهمترین آنها در مرز بازرگان بوده و در کشف قاچاق به ویژه قاچاق انسان بسیار تاثیرگذار است.

وی یکی از مهمترین مشکلات حوزه گمرکی آذربایجان غربی را موازی کاری بسیاری از ادارات برشمرد و گفت: به طور مثال در مرز بازرگان، ۲۲ دستگاه مستفر است که میزان موازی کاری را بسیار زیاد می کند.

وی افزود: عملا تمام کنترل ها در مرز اتفاق می افتد در حالی که ما مرز را فقط محل گذر می دانیم و باید این امر لحاظ شود که بی توجهی به آن، موجب بروز صف کامیون در مرزها می شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه برخی از مدیران گمرکات آذربایجان غربی به بیان مشکلات حوزه های مربوط به خود پرداختند که موازی کاری در اکثر آنها، مهمترین مشکل به شمار می رفت.

منبع : www.irna.ir/news/84554357/

نظرات