web analytics
جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۱۳:۳۴:۰۴

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

رشد ۹۳ درصدی ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی از پایانه‌های مرزی

در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،در سه ماه نخست عملکرد دولت سیزدهم می‌توان به رشد ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی از پایانه‌های مرزی کشور اشاره کرد.


بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ بررسی تغییرات سه ماه منتهی به ۱۴۰۰/۸/۱۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست فعالیت دولت سیزدهم، ۸۴ درصد دستگاه‌های ترانزیت رشد داشته است. همچنین با رشد ۹۳ درصدی تناژ ترانزیتی در عملکرد سه ماهه دولت جدید روبه‌رو هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، باتوجه‌ به واگذاری مدیریت پایانه‌های مرزی کشور از بهمن ماه سال گذشته به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، این سازمان ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت، برنامه‌های عملیاتی برای پایانه‌های مرزی کشور به منظور افزایش ظرفیت عبور و مرور و تحرک‌پذیری به این پایانه‌ها تدوین و به اجرا گذاشته است.

ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در پایانه‌های مرزی

‌ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در پایانه‌های مرزی، بهسازی و ارتقای محور‌های منتهی به پایانه‌های مرزی، پیگیری رویکرد لجستیکی در محدوده مرز‌ها و انتقال رویه‌های غیر مرزی از صفر مرزی به پسکرانه از جمله این برنامه‌های عملیاتی هستند.

همچنین پیگیری پیاده‌سازی سامانه نوبت‌دهی مکانیزه در پسکرانه پایانه مرزی با اولویت مرز‌های با تردد بالا، برگزاری منظم جلسات کمیته ساماندهی پایانه‌های مرزی در داخل سازمان برای طرح و رفع موضوعات و مشکلات مرزی و… از جمله دیگر این برنامه‌های عملیاتی به‌شمار می‌روند.

بر اساس این گزارش، این برنامه‌های عملیاتی منجر به افزایش تردد‌ها از پایانه‌های مرزی به خصوص در ترانزیت کالا شده است؛ به‌گونه‌ای که تردد‌ها در سه ماه نخست نخست فعالیت دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ و همچنین دوران قبل از اپیدمی کرونا به خصوص در بخش ترانزیت، افزایش قابل توجهی داشته است.

پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم همچون انجام عبور آزمایشی ناوگان ترانزیتی از کریدور ITI (استانبول، تهران، اسلام آباد) در مهر ماه سال جاری برای افزایش سهم کشور از ترانزیت منطقه از دیگر اقدامات مهم این سازمان در بازه زمانی یاد شده است.

راه‌اندازی خطوط اتوبوسی در مسیر‌های ترکیه و عراق در آبان و ارمنستان از شهریور سال جاری

بر اساس این گزارش، پیگیری و انجام هماهنگی لازم برای فعالیت خطوط بین‌المللی مسافری بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و راه‌اندازی خطوط اتوبوسی در مسیر‌های ترکیه و عراق در آبان ماه و ارمنستان از شهریور ماه سال جاری اقدام مهم دیگری است که در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم انجام شده است.

علاوه‌بر این، پیگیری برگزاری کمیته و نشست‌های مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای در سطح ستادی، استانی و مرزی که در ۱۰۰ روز شروع دولت سیزدهم با کشور‌های صربستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، پاکستان، افغانستان، سوریه، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان هماهنگی برگزاری نشست‌های مشترک به عمل آمده که تاثیر به‌سزایی در رفع مشکلات حمل‌ونقلی داشته است.

اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محدوده پایانه‌های مرزی همچنین به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق مرز‌های جاده‌ای، همکاری و هماهنگی لازم با پایگاه‌های بهداشت قرنطینه در مرز‌ها از سوی مدیران پایانه‌های مرزی کشور انجام شده است و جلسات کمیته هماهنگی در پایانه‌های مرزی با حضور نمایندگان مرکز پیشگیری از بیماری‌ها برگزار و گردش کار و نحوه کمک و هماهنگی سایر دستگاه‌ها برای کنترل و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مشخص شده است.

منبع : https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-237959

نظرات