web analytics
پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۱۳:۵۵:۰۲

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

رشد ۳۷ درصدی تجارت کشور در زمستان ۱۴۰۰

سخنگوی گمرک گفت: تجارت کشور در زمستان سال ۱۴۰۰ با ۴۱ میلیون و ۵۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۴۹ میلیون دلار، نسبت به زمستان سال ۹۹ رشد ۱۴ درصدی در وزن و ۳۷ درصدی در ارزش داشته است.

به گزارش  خبرگزاری مهر، سید روح اله لطیفی در خصوص تجارت کشور در زمستان سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: از مجموع تجارت ۱۶۴ میلیون تنی کشور به ارزش ۱۰۱.۶ میلیارد دلار، ۴۱ میلیون و ۵۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد و ۵۴۹ میلیون دلار مربوط به فصل چهارم سال ۱۴۰۰ بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد در وزن و ۳۷ درصد در ارزش رشد داشته اما نسبت به فصل پاییز، چهار درصد در وزن کاهش و ۹ درصد در ارزش افزایش را تجربه کرده است.

لطیفی افزود: سهم صادرات کشور در فصل زمستان، ۳۰ میلیون و ۴۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد در وزن و ۳۹ درصد در ارزش رشد داشته و نسبت به پاییز ۱۴۰۰، پنج درصد در وزن کاهش و یک درصد در ارزش رشد داشته است.

سخنگوی گمرک ایران در خصوص واردات در فصل زمستان گفت: در زمستان سالی که گذشت ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار از گمرکات اجرایی کشور ترخیص شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۲۹ درصدی در وزن و ۳۵ درصدی در ارزش داشته و نسبت به فصل پاییز یک درصد در وزن و ۱۶ درصد در ارزش با رشد همراه بوده است.

وی یادآور شد: مجموع صادرات یکساله کشور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۲ میلیون و ۷۷۵ هزار دلار و به ارزش ۴۸ میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار بود که رشد ۹ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش نسبت به سال ۹۹ داشته و واردات در سال ۱۴۰۰ نیز ۴۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۵۳ میلیارد و ۱۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه، رشد ۲۲ درصدی در وزن و ۳۶ درصدی در ارزش داشته است.

منبع : mehrnews.com/xXvqg

نظرات