web analytics
جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
۱۳:۵۷:۲۰

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

خبری خوش برای سرمایه گذاران بنادر کشور

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از ارائه تخفیف‌های ۹۵ درصدی واگذاری اراضی بندری به سرمایه گذاران خبر داد.

به گزارش تین نیوز، حسین یداللهی درباره سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل دریایی و توسعه بنادر اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای شفاف سازی فعالیت‌های خود و همچنین جلوگیری از ایجاد انحصار در بخش خدمات بندری و دریایی و ارائه خدمات بهتر در این زمینه و همچنین با این هدف که شرکت‌های سرمایه گذار را با رویکرد توسعه دریا محور در کنار خود داشته باشد، فرآیند ضوابط سرمایه گذاری در بخش دریایی و بندری را بازنگری کرده است.

وی افزود: در همین راستا تلاش شده تا ساختاری ترسیم شود تا از برخوردها و رفتارهای سلیقه‌ای «چه در زمان معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری» و «چه در مرحله انعقاد قرارداد» دور شویم؛ همچنین در آئین نامه ساخت و سازهای متعلق به شرکت‌های سرمایه گذار بخش خصوصی تا هنگام بهره برداری از آنها بازنگری شده که با توجه به اینکه عمده قراردادهای ساخت و ساز در بنادر به صورت B.O.T است، ساختار جدیدی برای مشارکت سرمایه گذار در پروژه‌ها طراحی شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص حمایت از شرکت‌های سرمایه گذار و مشوق‌های مربوطه گفت: سازمان بنادر نسبت به تبیین شناسنامه‌های اراضی و ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری در قالب مزایده و فراخوان عمومی که به شفاف سازی بیشتر مزایده‌ها و قراردادها می‌انجامد، اقدام کرده است؛ تلاش شده است تا فضای عدالت محوری و توسعه اقتصاد دریا محور و اشتغال زایی دریایی شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بنادر به واگذاری بنادر کوچک سرعت داده؛ به گونه‌ای که طی ۳ ماه اخیر توافق‌های خوبی با شرکت‌های بخش خصوصی شکل گرفته است؛ رویکرد اصلی دولت و سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه، مردم محور بودن واگذاری هاست؛ سازمان بنادر با ۹۵ درصد تخفیف فضاهای بندری را در اختیار شرکت‌ها قرار داده است.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: برای توسعه سواحل مکران، سازمان بنادر تخفیفات خوبی برای سرمایه گذاران در بندر چابهار ارائه می‌دهد.

منبع : https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-244905

نظرات