web analytics
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۰۰:۳۰:۱۱

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

حمل حدود ۹۰ درصد کلای صادراتی مرز دوغارون به وسیله ناوگان افغانستان

نایب ‌رییس انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی بیان کرد: طبق آخرین آمار در سال ۹۸، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده است ۴۵ درصد بار ترانزیتی از کشور توسط ناوگان خارجی حمل می شود.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود امتی نایب ‌رییس انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: حمل بیش از ۹۰ درصد از کالا های صادراتی و ترانزیتی در مسیر ورود به افغانستان به وسیله ناوگان غیرایرانی و افغانستانی انجام می‌شود.

امتی در ادامه این سخنان اضافه کرد: حدود ۹۵ درصد از محموله های ترانزیتی و صادراتی به افغانستان از مرز میلک توسط ناوگان افغانستانی حمل می شود و حدود ۹۰ درصد از بار محموله های صادراتی از مرز دوغارون به اسلام قلعه نیز به وسیله ناوگان افغانستانی حمل می شود.

نایب ‌رییس انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی در ادامه افزود: راهداری آمار دقیقی از ملیت حمل کنندگان بار ترانزیتی از مسیر ایران را در اختیار دارد و طبق آخرین آمار در سال ۹۸، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده است ۴۵ درصد بار ترانزیتی از کشور توسط ناوگان خارجی حمل می شود.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر حمل بار در مرز ماهیرود با افغانستان نیز تقریبا بر همین منوال است و امروز کامیون های ایرانی شاید برای حمل کالاها در داخل کشور قابل استفاده باشند اما ما برای حمل محموله های ترانزیتی در سطح وسیع، از برخی کشورهای همسایه به خصوص ترکیه بسیار عقب هستیم.

امتی ادامه داد: برخی قوانین سختگیرانه مالیاتی برای شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل محدودیت ایجاد می کند و در قیاس با اشخاص حقیقی، از شرکت ها مالیات مضاعفی مطالبه می شود.

نایب ‌رییس انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی: عامل دیگر، قدرت و نفوذ واردکنندگان خودرو است که اجازه نمی دهند شرکت ها و اشخاص برای واردات خودرو اقدام کنند و با مولفه هایی که برای ورود کالا تعیین کرده اند به نوعی واردکنندگان ناوگان باری را به خود محتاج و وابسته می کنند.

امتی در خاتمه تاکید کرد: این قوانین دست و پای واردکنندگان، شرکت ها، رانندگان و مالکان خودرو را بسته است همه اینها موجب شده در بحث ترانزیت و حمل و نقل بین المللی بسیاری از محموله های ترانزیتی را به ناوگان کشورهای همسایه مانند ترکیه، افغانستان، ازبکستان و ترکمنستان واگذار کنیم.

منبع : https://www.mojnews.com/fa/tiny/news-410356

نظرات