جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۸:۲۹:۳۳

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

توسعه ارتباطات و ترانزیت در دستور کار مقامات ترکمن و ازبک

مدیر کل بخش حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان از برگزاری اولین جلسه این کشور با ازبکستان برای توسعه ارتباطات و ترانزیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در جلسه دولت ترکمنستان «محمد خان چکیف» مدیر کل سرویس حمل و نقل و ارتباطات از برگزاری اولین جلسه این کشور با ازبکستان برای توسعه ارتباطات و ترانزیت خبر داد.

وی همچنین «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان را از تشدید فعالیت‌های تجارت دو جانبه مطلع کرد.

بنابراین در مدت ۹ ماه سال جاری، حمل و نقل بین المللی ریلی بین ترکمنستان و ازبکستان بالغ بر ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده که حدود یک هفتم آن (۸۸۵ هزار و ۶۰۰ تن) به گردش کالا با ازبکستان همسایه تعلق دارد.

در همین مدت، ۷۴۸۵ تریلر و نیمه تریلر به صورت ترانزیت از خاک ترکمنستان عبور کردند که از این تعداد ۲۹۱۴ کامیون به سمت ازبکستان بوده است.

ضمن اینکه تعداد ۲۴۶۵ کامیون از ازبکستان از طریق ایست بازرسی مرزی وارد ترکمنستان شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، بردی محمداف پیشنهادات کمیسیون ترکمنستان و ازبکستان را برای توسعه ارتباطات حمل و نقل و ترانزیت تایید کرد.

 این ساختار در سپتامبر سال جاری ایجاد شد، این تصمیم در شانزدهمین جلسه کمیسیون ترکمنستان و ازبکستان در زمینه تجارت، همکاری‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی به منظور افزایش حمل و نقل محموله‌های ترانزیتی، توسعه پتانسیل تدارکات دو همسایه گرفته شده است.

منبع : https://www.ghatreh.com/new

نظرات