web analytics
پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
۱۸:۰۵:۴۵

تماس بگیرید: 0763209

بلاگ خبری

آخرین مطالب در حوزه حمل و نقل
باربری

بندر شهید باهنر به تجهیزات مبارزه با آلودگی نفتی در شناورهای سنتی مجهز شد

گروه استان‌ها-مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در راستای صیانت از زیست بوم و حفاظت از محیط زیست دریایی مقداری تجهیزات مقابله با آلودگی‌های دریایی خریداری و برروی شناورهای سنتی مستقر در این بندر نصب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های خشکی و دریایی تهدید بزرگی برای اکوسیستم‌های دریایی و سلامت عمومی محسوب می‌شوند. 

وی افزود: تجهیز بنادر و شناورها به ملزومات پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا یکی از اهداف مهم پیش رو است که نقش مهمی در تعیین معیارهای ارزیابی و کنترل دوره‌ای و حصول اطمینان از اثر بخشی برنامه‌ها دارد. 

این مقام مسئول، مدیریت اصولی پسماندها برای جلوگیری از ورود انواع پسماندها به دریا را اقدامی مهم و ضروری دانست و گفت: در این راستا در بندر شهید باهنر به کلیه شناورهای سنتی جهت جمع آوری زباله،کیسه‌های پلاستیکی داده و در ازای آن قبض پسماند دریافت می‌شود.

محمدحسینی تختی انجام مانورهای دوره‌ای مبارزه با آلوگی نفتی در جهت ارتقای سطح آمادگی پرسنل در مواجهه سریع با آلودگیَهای احتمالی را از دیگر اقدامات برشمرد و خاطر نشان کرد: خرید و بازسازی تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال اقدامی است تا برای مقابله با هرگونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی آمادگی بیشتری داشته باشیم.

به گفته حسینی ملزومات تهیه شده شامل، تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی نظیر، بوم ساحلی، اسکیمر، پدهای جاذب و یک فروند شناور مقابله با آلودگی است.

منبع : https://www.ghatreh.com/news

نظرات